دو نیروی جبهه مقاومت ملی و چهار عضو طالبان در بغلان کشته شدند

طالبان از نشر هرگونه اخبار مربوط به فعالیت جبهه مقاومت ملی و سایر جریان‌های مبارز در داخل افغانستان، جلوگیری می‌کنند

پس از فروپاشی دولت پیشین افغانستان و مسلط شدن طالبان بر کشور، مبارزان جبهه مقاومت ملی در مناطق کوهستانی پنجشیر و بغلان، با هدف نبرد تا ایجاد یک حکومت مشروع در افغانستان، سنگر گرفته‌اند- Ahmad SAHEL ARMAN / AFP

صبح امروز، شنبه بیست‌و‌دوم آبان، در اثر درگیری میان مبارزان جبهه مقاومت ملی و نیروهای طالبان در روستای خوش‌دره، در شهرستان خوست و فرنگ در شمال افغانستان، به هر دو طرف تلفات وارد شده است.

منابع محلی به ایندیپندنت فارسی گفتند که در نتیجه‌ این درگیری که سه ساعت به طول انجامید، دو عضو جبهه مقاومت ملی و چهار عضو طالبان کشته شده‌اند. عزیزالله سنگین (دانش‌آموخته‌ای که به تازگی از هند به افغانستان برگشته بود) و امان‌الله حکیمی، پسرعموی او، دو تن از مبارزان جبهه مقاومت ملی بودند که پس از هجوم طالبان به محل اقامت‌شان در روستای خوش‌دره، به نیروهای درگیر با آنان پیوستند. 

شریف‌الله سنگین، برادر عزیزالله سنگین، به ایندیپندنت فارسی گفت، درگیری زمانی آغاز شد که گروهی از جنگجویان به خانه‌ آنان در روستای خوش‌دره هجوم بردند و خواهان تسلیم شدن عزیزالله و امان‌الله شدند. به گفته شریف‌الله، در اثر سه ساعت  نبرد میان گروهی از جنگجویان طالبان و دو تن از مبارزان جبهه مقاومت ملی، چهار طالب و دو مبارز مذکور کشته شدند و سه تن از اعضای خانواده‌شان نیز مجروح شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شریف‌الله سنگین می‌افزاید، روستاهای خوش‌دره و چرخ‌فک در شهرستان خوست و فرنگ در استان بغلان، در تصرف نیروهای جبهه مقاومت ملی است.  شریف‌الله اذعان می‌دارد که پس از رویداد امروز صبح، جنگجویان طالبان از آن ناحیه متواری شده‌اند و دوباره به مرکز شهرستان عقب‌نشینی کرده‌اند. شریف‌الله می‌افزاید که برادر و پسرعمویش در دفاع از وطن‌شان جان باخته‌اند و طالبان به‌زودی بهای سنگینی در ازای خون این دو مبارز خواهند پرداخت.

سخنگویان طالبان، مانند همیشه در مورد درگیری میان مبارزان جبهه مقاومت ملی و افراد گروه خود سکوت می‌کنند. ایندیپندنت فارسی، خبر درگیری امروز را همراه با پرسش‌هایی با انعام‌الله سمنگانی، از سخنگویان طالبان، در میان گذاشت، اما او هیچ پاسخی در پیوند با آن رویداد ارایه نکرد.

پس از فروپاشی دولت پیشین افغانستان و مسلط شدن طالبان بر کشور، مبارزان جبهه مقاومت ملی در مناطق کوهستانی پنجشیر و بغلان، با هدف نبرد تا ایجاد یک حکومت مشروع در افغانستان، سنگر گرفته‌اند. طالبان با اعمال سانسور شدید بر رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در افغانستان، از نشر هرگونه اخبار مربوط به فعالیت جبهه مقاومت ملی و سایر جریان‌های مبارز در داخل افغانستان، جلوگیری می‌کنند.