حمله سایبری پمپ بنزین‌ها را از کار انداخته است؟

پمپ بنزین‌ها در شهرهای مختلف ایران از کار افتاده‌اند و جمله «حمله سایبری» روی آنها به نمایش درآمده است

به گزارش ایندیپندنت فارسی، امروز چهارم آبان، همزمان با اختلال فعالیت جایگاه‌های سوخت در شهرهای مختلف ایران و ایجاد صف‌های طولانی در پمپ بنزین‌ها، در حالی که مسئولان وزارت نفت، از «مشکل نرم‌افزاری» و تلاش برای برطرف کردن آن خبر می‌دهند، شواهدی مبنی بر حمله سایبری وجود دارد. 

از کار افتادن پمپ بنزین‌ها در آستانه سالگرد اعتراضات مردمی در آبان سال ۱۳۹۸ انجام شده است و حالا عبارت «حمله سایبری ۶۴۴۱۱» بر صفحه‌های نمایش جایگاه‌های سوخت دیده می‌شود. همچنین از اصفهان خبر می‌رسد که بعضی از تابلوهای دیجیتال در بزرگراه‌ها هک شده‌اند و بر آنها نوشته شده: «خامنه‌ای! بنزین ما کو؟»، «بنزین مجانی در پمپ بنزین جماران».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با این حال، هیچکدام از مسئولان هنوز حمله سایبری را تایید نکرده‌اند. مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی به شبکه خبر سیما گفته است: «حمله سایبری نیز مثل مشکل نرم‌افزاری به عنوان یک احتمال در دست بررسی است.»

او همچنین ابراز امیدواری کرده که مشکل سوخت‌گیری در جایگاه‌ها تا چند ساعت دیگر حل شود با این حال در اظهار نظر دیگری از مردم خواسته شده اگر نیاز ضروری ندارند از رفتن به پمپ بنزین خودداری کنند.

بر اساس برخی گزارش‌های رسیده، با وجود این که در بیانیه وزارت نفت آمده «مردم می‌توانند با قیمت آزاد و پرداخت نقدی از خدمات پمپ بنزین‌ها استفاده کنند»، امکان سوخت‌گیری حتی با قیمت آزاد وجود ندارد.