اسرائیل سازمان‌های حقوق بشری فلسطینی را تروریست اعلام کرد

وزارت دفاع اسرائیل این شش گروه را متهم کرد که با جبهه مردمی برای رهایی فلسطین ارتباط دارند

طرفداران جبهه مردمی برای رهایی فلسطین- JAAFAR ASHTIYEH / AFP

دولت اسرائیل شش گروه حقوق‌بشری فلسطینی را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد.

به گزارش رویترز، این تصمیم وزارت دفاع اسرائیل که با واکنش سازمان‌های عمده حقوق بشری جهان رو‌به‌رو شد، ممکن است به تعطیل دفترهای این گروه‌ها، ضبط دارایی‌ها و بازداشت کارکنانشان منجر شود. ابراز حمایت علنی از این گروه‌ها نیز ممکن است جرم شمرده شود.

وزارت دفاع اسرائیل روز جمعه این شش گروه را متهم کرد که با جبهه مردمی برای رهایی فلسطین ارتباط دارند – گروهی چپگرا و غیرمذهبی که بازوی نظامی آن حملات مرگباری علیه اسرائیل انجام داده است.

شش گروه فلسطینی که در لیست سیاه قرار گرفته‌اند این اتهام را رد می‌کنند و آن را تلاش برای «نابودی جامعه مدنی فلسطین» خوانده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری هم با رد این اتهامات آن را بخشی از «تلاش سامان‌مند» اسرائیل برای کیفر دادن کسانی خوانده است که «منتقد حاکمیت سرکوبگرانه اسرائیل بر فلسطینیان هستند.»

سازمان حقوق بشری اسرائیلی «بتسلم» گفت این اقدام وزارت دفاع مشابه «اعمال حکومت‌های تمامیت‌خواه» است.

وزارت دفاع اسرائیل شش گروه فلسطینی را متهم کرده است که مخفیانه «شبکه‌ای از سازمان‌های فعال زیرزمینی» به وجود آورده‌اند که به اعتقاد آنها، به جبهه مردمی پول می‌رساند.

وزارت دفاع اسرائیل در بیانیه‌ای گفت: «این سازمان‌ها با استفاده از انواع روش‌های جعل و نیرنگ مبالغ هنگفتی پول از کشورهای اروپایی و سازمان‌های بین‌المللی می‌گرفتند.»

در این بیانیه همچنین آمده است که آن سازمان‌ها زیر سلطه سران ارشد جبهه مردمی، از جمله کسانی که در فعالیت‌های تروریستی دست داشته‌اند، هستند.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر و عفو بین‌الملل در واکنش، با انتشار بیانیه مشترکی گفتند که این اقدام ناشی از قصور جامعه بین‌المللی «در به چالش کشیدن نقض حقوق بشر از سوی اسرائیل» است.

بیشتر از جهان