مقام سنتکام حمله به «التنف» را به نیروهای مورد حمایت ایران نسبت داد

گزارش‌ها حاکی از حمله پهپادی و راکتی به محل استقرار نیروهای‌ آمریکایی در جنوب سوریه است

تصویر آرشیوی از نیروهای آمریکایی مستقر در سوریه-Delil SOULEIMAN / AFP

مقامات آمریکایی اعلام کردند که حمله چهارشنبه شب به وقت محلی به پایگاهی در جنوب سوریه که محل استقرار نیروهای آمریکایی بوده است، در بین نیروهای آمریکایی کشته یا زخمی برجای نگذاشته است. از تلفات احتمالی نیروهای سوری مستقر در این پایگاه گزارشی منتشر نشده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، برآوردهای اولیه نشان می‌دهد که دو پهپاد و چند راکت در حمله به این پایگاه نقش داشته‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یکی از پهپاد‌ها به بخش آمریکایی پایگاه التنف حمله کرده و دیگری نیز در بخشی که نیروهای مخالف سوریه حضور دارند، حمله کرده‌ است.

نیروهای آمریکایی و ائتلاف در این پایگاه هوایی نیروهای سوری را برای مقابله با داعش آموزش می‌دهند.

این پایگاه در جاده‌ای واقع شده که نیروهای شبه‌نظامی تحت حمایت جمهوری اسلامی در آن رفت و آمد دارند.

در همین حال اسکای نیوز به نقل از یک سخنگوی سنتکام که نامی از او نبرده گزارش داده که هنوز عامل اصلی این حمله‌ها روشن نیست اما برآوردهای اولیه نشان می‌دهد حمله از سوی شبه‌نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران انجام شده است.

در حالی که حمله پهپادی به نیروهای آمریکایی در عراق از سوی نیروهای مورد حمایت جمهوری اسلامی بسیار شایع است، مشابه این حمله‌ها در سوریه به ندرت انجام شده است. البته حمله پهپادهای ساخت ایران به اسرائیل از طریق به پرواز درآمدن از مبدا سوریه در فوریه ۲۰۱۸ و می ۲۰۲۱ سابقه داشته است. گفته می‌شود این پهپادها نخست از ایران به عراق و سپس به سوریه منتقل شده‌اند. اسرائیل این پهپادها را منهدم کرد. حماس نیز در دور جدید حمله‌ها در بهار امسال از پهپادهای ساخت ایران برای حمله به اسرائیل استفاده کرد.

اسرائیل اخیرا اطلاعاتی از کارگاه ساخت پهپاد در حوالی شهر کاشان در ایران را منتشر کرده بود. مقامات اسرائیل بارها درباره تهدید پهپادی ایران ابراز نگرانی کرده‌اند.

روز چهارشنبه حمله دیگری در مرکز دمشق گزارش شده بود که در جریان آن در مسیر یک اتوبوس حامل نظامیان سوریه بمب‌گذاری شد و ۱۴ سرباز کشته شدند.

بیشتر از جهان