مقر ناتو در کابل به صورت کامل تخلیه شده است

ویدیویی که یک پیمانکار نظامی آمریکایی از مقر ناتو در کابل تهیه کرده نشان می‌دهد که سیستم‌های کامپیوتری تخریب شده‌اند

با اینکه ناتو در دیبهشت‌ماه به حضور نظامی خود در افغانستان پایان داد ولی هنوز بخشی از دفاتر دیپلماتیک آن فعال بودند.

حال و پس از تصرف کابل به دست طالبان به‌نظر می‌رسد همه بخش‌های مقر مرکزی ناتو تخلیه شده و سیستم‌های کامپیوتری هم امحا شده‌اند.

تصاویری که یک پیمانکار نظامی آمریکایی از مقر ناتو پس از سقوط کابل منتشر کرده است نشان می‌دهد که اجزای رایانه‌ها و وسایل ارتباطی همگی تخریب شده‌اند و در سطل ّای زباله پشت ساختمان‌های اداری تلنبار هستند.

بخش‌های مختلف این مقر نظامی شامل استراحتگاه‌های، بخش های اداری و رستوران‌ها نیز به صورت کامل تخلیه شده‌اند.

عملیات تخلیه نیروهای خارجی از افغانستان با چند وقفه کوتاه از روز یکشنبه ادامه داشته است. روز گذشته تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که هجوم مردم وحشت‌زده به فرودگاه و تلاششان برای سوارشدن به هواپیماهای نظامی را نشان می‌داد. در این رویداد چندین نفر کشته شدند. برخی با شلیک نیروهای نظامی و تعدادی نیز با پرت شدن از هواپیمای در حال اوج‌گیری.

ائتلاف نظامی افغانستان پس از رویدادهای روز یکشنبه، ۲۴ مرداد، و ورود شورشیان طالبان به پایتخت افغانستان گفت که ناتو حضور دیپلماتیک خود را در کابل حفظ می‌کند و به فعال نگه داشتن فرودگاه شهر کمک می کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ینس استولتنبرگ ، دبیر کل ناتو در توئیتر خود نوشت: «ناتو به باز نگه داشتن فرودگاه کابل برای تسهیل و هماهنگی تخلیه کمک می‌کند.»

استولتنبرگ گفت که او با بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا و وزرای خارجه کانادا، دانمارک و هلند، درباره وضعیت به سرعت در حال تحول در افغانستان گفتگو کرده است.

شورشیان طالبان روز یکشنبه وارد کابل شدند و انتظار می‌رود که ظرف چند روز به صورت رسمی قدرت را به دست بگیرند.