واکنش آمازون به طوفان در بازار رمزارزها

آمازون یکی از شرکت‌هایی است که امکان پشتیبانی از رمزارز را بررسی می‌کند

آمازون گفته است در عین اینکه به رمزارز علاقه دارد، شایعه‌های پیرامون آن صحت ندارد - Thomas SAMSON / AFP

آمازون به شایعه‌ای در مورد بیت‌کوین که بازار را به هیجان آورده بود پاسخ داد‌ ــ پیش از آنکه هیجان بازار دوباره فروکش کند.

در روزهای آخر هفته، گمانه‌زنی‌ها آغاز شد که این شرکت در نظر دارد از بیت‌کوین حمایت کند، احتمالا در بخش پرداخت‌ها. با توجه به اعتبار و پشتیبانی بیشتری که این حرکت ایجاد می‌کرد، به حمایت از بهای تمام رمزارزهای کمک کرد، و باعث افزایش چشمگیر قیمت در روز دوشنبه ۲۶ ژوییه (۴ مرداد) شد.

شایعه‌ها از آن‌جا آغاز شد که فهرست آگهی‌های شغلی آمازون حاکی از آن بود این شرکت فردی را در راستای برنامه‌‌ کاوش و بررسی فضای رمزارز استخدام می‌کند. اما این شایعه‌ها وقتی بیشتر قوت گرفت که روزنامه سیتی ای‌ام گزارش داد یک «منبع داخلی» اشاره کرده است که این شرکت پیش از پایان سال، پذیرش رمزارز برای پرداخت‌‌ها را آغاز می‌کند.

اکنون آمازون گفته است در عین اینکه به رمزارز علاقه دارد، آن شایعه‌های مشخص صحت ندارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سخنگوی آمازون به رویترز گفت: «به‌رغم علاقه ما به این فضا، گمانه‌‌زنی پیش‌آمده در مورد برنامه‌های مشخص ما برای رمزارزها صحت ندارد.»

«ما همچنان بر بررسی این مسئله متمرکزیم که [پرداخت با رمزارز] برای مشتری‌هایی که از آمازون خرید می‌کنند چگونه خواهد بود.»

از آن زمان، سیر صعودی قیمت دوباره فروکش کرده و میزان زیادی از افزایش روز دوشنبه ریزش کرده است. در حالی که بهای رمزارز همچنان بالاتر از زمانی است که شایعه‌ها در مورد آمازون مطرح شد، بسیار پایین‌تر از افزایش ۱۵ درصدی است که در قله قیمت داشتند.

آمازون یکی از شرکت‌هایی است که امکان پشتیبانی از رمزارز را بررسی می‌کند، و کمک می‌کند رمزارز که هنوز تا حد زیادی فاقد حمایت است وارد جریان اصلی شود.

به‌عنوان مثال، هفته پیش در رویدادی، ایلان ماسک گفت علاوه بر دارایی‌های بیت‌کوینی تسلا که پیش‌تر اعلام شد، اسپیس‌اکس هم سرمایه‌گذاری مستقل خودش را در این رمزارز دارد، و نه آقای ماسک و نه هیچ‌کدام از شرکت‌هایش قصد فروش ندارند.

او همچنین اشاره کرد پس از تحولات بازار که بدین معناست معیار او برای پایایی [منابع و محیط زیست] محقق می‌شود، تسلا به‌زودی دوباره می‌تواند پذیرش رمزارز را آغاز کند.

© The Independent

بیشتر از جهان