راشل داکس: سینما باید زنان همجنسگرای مسن را نیز نشان دهد

با زنان مسن به گونه ای رفتار می‌شود که انگاری هیچ تمایل جنسی‌ ندارند

     پورشا دی راسی و همسرش الن دی جنرس کمدین, بازیگر و مجری آمریکایی

Christopher Polk / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

ریشل داکس کارگردانی که فیلم او برنده جایزه شده است، خواستار نشان دادن زنان مسن همجنسگرای بیشتری در تلویزیون و سینما شده است.

داکس فیلم کوتاه «بارها و بارها» را کە تحسین منتقدان را برانگیخت کارگرادانی کرده است. این فیلم در مورد دو زن همجنسگراست که در دهه هشتم زندگی خود هستند و دیم سیان فیلیپس که جایزه فیلم بافتا را برده در آن بازی کرده است. این فیلم تا حدودی از زنان همجنسگرای مسن الهام گرفته است که تمایل جنسی خود را پنهان می‌کردند تا از پیش‌داوری و دید منفی در خانه‌های سالمندان در امان بمانند.

داکس به بی‌بی‌سی گفت: «من فکر می‌کنم در کل به گونه‌ای با زنان مسن رفتار شود که انگار هیچ تمایل جنسی‌ای ندارند. به نظرم برای لزبین‌ها مهم است که دیده شوند. بسیاری از فیلم‌هایی که موضوع آنها دگرباشان است و شخصیت‌های آن مسن هستند بیشتر روی مردان تمرکز دارند».

فیلیپس در ادامه گفت: زنان همجنسگرای مسن کمتر نشان داده می‌شوند اما وقتی من فیلم‌نامه را خواندم، این اتفاق برای من نیفتاد».

لای آن ریگان، تهیه‌کننده اجرایی فیلم نیز می‌گوید: «ما زیاد داستان‌های عاشقانه درباره افراد مسن نمی‌بینیم، چه برسد به رابطه عاشقانه بین سالمندان دگرباش».

اگر میلیون‌ها نفر از آن ها وجود نداشته باشد بدون شک هزاران نفر از آن ها وجود دارند. این دید باید تغییر کند و امیدوارم این فیلم به ایجاد این تغییر کمک کند.

فیلم کوتاه بارها و بارها که بریجیت فورسیث نیز در آن بازی کرده است، در جشنواره فیلم آوت‌فست در لس آنجلس جایزه مخاطبان را برای بهترین فیلم کوتاه روایی از آن خود کرد.

قبلا به دلیل اینکه صنعت فیلم، اغلب بر فیلم‌هایی تمرکز داشته که در آنها یک زن مسن همجنسگرا، زن جوان دگرجنسگرایی را متحول می‌کند، مورد انتقاد قرار گرفته‌ بود. به عنوان مثال فیلم کارول محصول سال ۲۰۱۵ که کیت بلانشت و رونی مارا در آن بازی کرده‌اند.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از زندگی