هشدار کمیته بهداشت ستاد ملی کرونا در مورد سرعت شیوع سویه دلتا در ایران

«در صورت عدم مقابله جدی، خیز بیماری در موج پنجم همه‌گیری صعودی‌تر و دامنه آن گسترده‌تر از موج‌های قبلی خواهد بود»

با فوت ۱۳۶ بیمار کووید-۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، آمار کل جان باختگان کرونا در ایران به ۸۵ هزار و ۳۹۷ نفر افزایش یافت- عکس از تسنیم

کمیته بهداشت و درمان ستاد ملی مقابله با کرونا ایران بالا بودن سرعت ابتلا در سویه دلتای ویروس کووید-۱۹ را دلیل عمده افزایش آمار بیماران در روزهای اخیر دانسته و در مورد افزایش تعداد مبتلایان و درگیر شدن تعداد بیشتری از شهرها و استان‌های کشور در روزهای آینده هشدار داده است.

خبرگزاری ایرنا روز پنجشنبه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت نوشت که بر اساس گزارش این کمیته، بالا بودن سرعت انتقال نوع دلتا ویروس کرونا به حدی است که افراد با سنین کم و جوانان و نوجوانان را نیز مبتلا می‌کند؛ لذا رعایت دقیق پروتکل‌ها و اعمال نظارت‌های دقیق و محدودیت‌های بیشتر اجتناب‌ناپذیر است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این گزارش با بیان اینکه در صورت نبود مقابله جدی و رعایت نشدن نکات بهداشتی، خیز بیماری در موج پنجم همه‌گیری صعودی‌تر و دامنه آن گسترده‌تر از موج‌های قبلی خواهد بود، از همه دستگاه نظارتی خواست تا  در زمینه اعمال محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی قاطعیت بیشتری داشته باشند.

در جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا که ظهر پنجشنبه با حضور رئیس‌جمهوری برگزار شد، حسن روحانی بر ضرورت هماهنگی بین کمیته‌های تبلیغات و اطلاع‌رسانی، حمل‌ونقل و کمیته اقتصادی در این زمینه و کمک به افزایش سطح رعایت اصول بهداشتی در جامعه تاکید کرد.

سرعت‌گیری واکسیناسیون، با توجه به واردات بیشتر واکسن خارجی و ورود تدریجی واکسن‌های داخلی، دیگر موضوع مطرح شده در جلسه بود و اعلام شد با تلاش‌های نهادهایی مانند وزارت خارجه و بانک مرکزی برای تامین واکسن خارجی، واکسیناسیون گروه‌های هدف طبق سند ملی تا مرداد ماه محقق خواهد شد.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ایران روز پنجشنبه اعلام کرد، تاکنون چهار میلیون و ۵۱۷ هزار و ۶۰۷ نفر دوز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۹۰ هزار و ۵۱۰ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به شش میلیون و ۶۰۸ هزار و ۱۱۷ دوز رسیده است.

با فوت ۱۳۶ بیمار کووید-۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، آمار کل جان باختگان کرونا در ایران به ۸۵ هزار و ۳۹۷ نفر افزایش یافت.