روزی روزگاری در هالیوود

کوئینتین تارانتینو ادعاهایی را که می‌گویند او بروس لی‌ را خلاف واقع نشان داده، رد می‌کند

کوئینتین تارانتینو (چپ)، مارگوت رابی (وسط) و لئوناردو دی  کاپریو (راست) 2 اوت 2019. 

Filippo MONTEFORTE / AFP

کوئینتین تارانتینو از نشان دادن بروس‌لی به عنوان یک «عوضی مغرور» در فیلم جدیدش به اسم «روزی روزگاری در هالیوود» دفاع کرد.

به گفته این فیلمساز، نحوه معرفی بروس‌لی آن اندازه که دختر این بازیگر در نامه‌ سرگشاده‌اش ادعا کرده است خلاف واقع نیست.

تارانتینو در سفر خود به مسکو با هدف تبلیغ برای این فیلم در یک مصاحبه خبری گفت «بروس لی تا حدی آدم مغروری بود».

در این فیلم، بروس‌لی بدل‌کاری به اسم کلیف بوت را که براد پیت نقش او را بازی می‌کند به مبارزه می‌طلبد. در صحنه فیلمبرداری بروس لی می‌گوید می‌تواند در یک مبارزه محمد علی کلی را شکست دهد. بوت به او می‌خندد و سپس بروس‌لی او را به مبارزه می‌طلبد. او همچنین لاف می‌زند و می‌گوید دستانش حکم «سلاحی مرگبار» را دارند.

تارانتینو در ادامه گفت: «من در نحوه صحبت کردن او زیاد اغراق نکرده‌ام. من از خود او شنیده‌ام که به این شکل و با همین مضمون حرف زده است. اگر مردم می‌گویند بروس‌لی هیچگاه نگفته که می‌تواند محمد علی را شکست دهد، باید بگویم که چنین حرفی زده است. نه تنها خود برس‌لی گفته بله همسر او، لیندا لی، نیز در اولین بیوگرافی خود که من آن را خوانده‌ام این را نوشته است. لیندا نیز دقیقا این را گفته است».

شانون لی قبلا گفته بود از اینکه این کارگردان شخصیت پدرش را به عنوان یک عوضی مغرور و لاف‌زن نشان داده ناراحت شده است و گفت پدرش به عنوان یک آسیایی-آمریکایی در اواخر دهه ۱۹۶۰ نه تنها در هالیوود مغرور نبود بلکه مجبور بود بسیار بیشتر و سخت‌تر از بوت کار کند.

«من تمام منطق پشت آنچه که در این فیلم به تصویر کشیده شده را به خوبی درک می‌کنم. می‌دانم که این دو شخصیت ضدقهرمان هستند و این به نوعی تخیل خشم‌آلود از چیزی است که اتفاق می‌افتاد… آنها می‌خواهند از شخصیت براد پیت یک فرد سرسخت بسازند که می‌تواند بروسلی را شکست دهد. اما لازم نبود در این فیلم با او به گونه‌ای رفتار کنند که سفیدپوستان هالیوود در زمان حیاتش با او برخورد می‌کردند».

او می‌گوید، شرم‌آور است که او را مثل شخصی نشان نداده‌اند که ناچار بود سه برابر دیگران تلاش کند و بجنگد تا آنچه را که دیگران خیلی راحت به دست می‌آوردند به دست بیاورد. همچنین می‌گوید از دیدن فیلم ناراحت شده است چون شنیده که مردم به پدرش خندیده‌اند.

فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» در تاریخ ۱۴ اوت در بریتانیا پخش می‌شود.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/arts

© The Independent

بیشتر از زندگی