بایدن، تنها رهبر جهان که در نشست مجازی ماسک به صورت داشت

آقای بایدن برای جلوگیری از گسترش کرونا، کارزاری را برای تشویق مردم آمریکا به استفاده از ماسک، رهبری کرده است

بایدن روز پنجشنبه با رونمایی از تعهد جدید آمریکا برای کاهش میزان تولید گازهای گلخانه‌ای این نشست را افتتاح کرد-BRENDAN SMIALOWSKI/AFP

به نظر می‌رسد جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریكا، تنها رهبر جهان است كه در نشست مجازی آب‌وهوا به میزبانی کاخ سفید، ماسک بر صورت دارد.

 ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه و اورسولا فون در لاین و چارلز میشل، رهبران اتحادیه اروپا، رهبرانی بودند که در این تماس بدون ماسک حاضر شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای بایدن روز پنجشنبه با رونمایی از تعهد جدید آمریکا برای کاهش میزان تولید گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۳۰، این نشست دو روزه را افتتاح کرد.

بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت، در جریان این نشست از آقای بایدن «برای احیای نقش کلیدی آمریکا در [مبارزه با] تغییرات آب‌وهوایی» قدردانی کرد. آقای گیتس گفت: «این یک لحظه امیدوارکننده است. به ویژه برای فعالان عرصه تغییرات آب‌وهوایی و جوانان که انرژی شگفت‌انگیز و توجه خود را متوجه این موضوع کرده‌اند. آن‌ها خواستار اقدام هستند و در این مطالبه، حق با آن‌ها است.»

آقای بایدن برای جلوگیری از گسترش کرونا، کارزاری را برای تشویق مردم آمریکا به استفاده از ماسک، رهبری کرده است. وی پس از ورود به کاخ سفید، یک چالش ۱۰۰ روزه ماسک راه انداخت. او همواره در انظار عمومی ماسک به صورت زده است؛ از جمله هنگام امضای دستور اجرایی برای اجبار به استفاده از ماسک در املاک فدرال در اولین روز حضورش در کاخ سفید.

به گزارش شورای روابط خارجی، تا ماه اوت سال ۲۰۲۰، بیش از ۱۰۰ کشو جهان استفاده از ماسک را در سطح ملی اجباری کردند. ایالات متحده جزو آن کشورها نیست؛ به طوری که سی‌ان‌ان در نوامبر ۲۰۲۰ گزارش داد: «به نظر می‌رسد که رئیس‌جمهور ایالات متحده، برای اجباری کردن ماسک زدن در سطح ملی، هیچ اختیار قانونی ندارد.»

© The Independent

بیشتر از جهان