جمهوری‌خواهان درصدد نام‌گذاری پارکی ایالتی به نام ترامپ

نمایندگان جمهوری‌خواه پیشنهاد داده‌اند پارکی در اوهایو به نام رئیس‌جمهوری سابق شود

قانون‌گذاران جمهوری‌خواه اوهایو قبلا هم تلاش کرده بودند ۱۴ ژوئن، روز تولد رئیس‌جمهوری سابق، را روز دونالد جی ترامپ بنامندـ رسانه‌های اجتماعی- AFP 

یک قانون‌گذار ایالتی جمهوری‌خواه در اوهایو این هفته برای تغییر نام پارک ایالتی به نام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق، لایحه‌ای ارائه داده است. 

مایک لویچیک این لایحه را روز دوشنبه به‌طور رسمی تقدیم کرد که در آن جزئیات تغییر نام «موسکیتو کریک لیک» به «پارک ایالتی دونالد جی ترامپ» درج شده است. در بیانیه‌ای در ماه مارس منتشر شد آمده بود آقای لویچیک گفته است این اقدام «برای تجلیل از تعهد و وفاداری چهل‌و‌‌پنجمین رئیس‌جمهوری ما، دونالد جی ترامپ، به مردم خوب ترامبول کانتی» خواهد بود.  

در صورت تصویب لایحه، این پارک ایالتی به پارک ایالتی دونالد جی ترامپ تغییر نام پیدا می‌کند تا پیروزی رئیس‌جمهوری سابق در این ایالت جمهوری‌خواه در انتخابات سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ را نشان دهد. ۱۵۰هزار دلار بودجه هم به تغییر تمام تابلوهای داخل پارک اختصاص پیدا می‌کند.

به گزارش آسوشیتدپرس، آقای لویچیک گفت:«من شاهد حمایت‌های بی‌سابقه و حیرت‌انگیز رای‌دهندگان در سراسر منطقه ۶۳ و پارک ایالتی موسکیتو لیک از آقای ترامپ بودم.»

او در ادامه افزود: «حمایت‌ها از رئیس‌جمهوری سابق در نوامبر گذشته در سراسر ایالت اوهایو هم تاریخی بود. رای‌دهندگان و ایالت من از طرح‌ها و سیاست‌های آقای ترامپ استقبال شایانی کردند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ترامبول کانتی، که پارک ایالتی اوهایو در آن واقع شده است، در انتخابات سال ۲۰۲۰ از آقای ترامپ حمایت کرد و ۵۵ درصد از آرا به او داده شد.

آقای ترامپ با این‌که در انتخابات ریاست جمهوری شکست خورد، بیشترین میزان رای نامزدهای ریاست‌جمهوری در تاریخ ایالت اوهایو را کسب کرد.

پس از اعلام لایحه اوهایو، وزارت منابع ملی از تغییر نام پارک ایالتی استقبال کرد.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «این نام مدت‌ها پیش انتخاب شد. دریاچه موسکیتو کریک در سال ۱۹۴۴ با سد کردن آب نهر موسکیتو کریک به وجود آمد. از آن زمان، پارک ایالتی موسکیتو لیک یکی از بهترین پارک‌های ایالتی اوهایو و بهترین دریاچه برای ماهیگیری بوده و یکی از مهم‌ترین پناهگاه‌های حیات وحش اوهایو را در خود جای داده است.»

قانون‌گذاران ایالتی دموکرات به این پیشنهاد اعتراض کردند. 

ریچ براون، نماینده دموکرات، پس از ارائه این لایحه در ۱۲ مارس، در توییتی نوشت: «[مردم اوهایو] درگیر بحران اعتیاد، مشکلات اقتصادی و بیماری همه‌گیری هستند که آن شخص گفته بود مانند جادو از بین خواهد رفت. نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس اوهایو به‌جای پرداختن به این مسائل مهم، وقت خود را صرف چاپلوسی و تمجید از رئیس شورشی‌ها می‌کنند.»

قانون‌گذاران جمهوری‌خواه اوهایو قبلا هم تلاش کرده بودند ۱۴ ژوئن، روز تولد رئیس‌جمهور سابق، را روز دونالد جی ترامپ بنامند. این پیشنهاد هنوز تصویب نشده است.

© The Independent

بیشتر از جهان