«هلال احمر تکلیف ۱۳ میلیون یورو ارز دریافتی برای واردات واکسن آنفلوآنزا را مشخص کند»

رئیس سازمان غذا و دارو ایران: هلال احمر هرچه زودتر برای واردات واکسن کرونا اقدام کند

موج چهارم همه‌گیری کرونا در کشور شدت گرفته- REUTERS

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و داروی ایران، برخی ادعاها درباره مخالفت وزارت بهداشت با واردات واکسن کرونا توسط هلال احمر را رد کرد و گفت، این سازمان مجوز واردات واکسن را در چهاردهم فروردین برای هلال احمر صادر کرده است.

حیدر محمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس که گزارش آن روز شنبه منتشر شد، با بیان اینکه هلال احمر نیز این موضوع را تایید کرده افزود: مقرر شده بود «شرکت سها کیش» ظرف مدت دو هفته واردات واکسن کرونا را انجام دهد، که هنوز این اتفاق نیفتاده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته او، هلال احمر ۱۳ میلیون یورو برای واردات واکسن آنفلوآنزا دریافت کرده که یک واکسن هم واردات نکرده است و باید تکلیف ارز دریافتی را روشن کند. وی در ادامه ابراز امیدواری که جمعیت هلال احمر هرچه زودتر برای واردات واکسن کرونا اقدام کند.

مدیرعامل یکی از خبرگزاری‌های داخل ایران روز جمعه در توییتی نوشته بود که وزارت بهداشت مجوز واردات واکسن کرونا را به هلال احمر نداده است.

موضوع تهیه واکسن کووید-۱۹ و ایمن‌سازی عمومی در ایران در برابر این همه‌گیری همچنان داغ است. علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی پیشتر گفته بود به واکسن‌های ساخت آمریکا و بریتانیا اعتماد ندارد و واردات واکسن‌های آنها را به کشور ممنوع اعلام کرده بود.

تلاش مسئولان جمهوری اسلامی برای انداختن مشکل به گردن دیگران، در حالی است که موج چهارم همه‌گیری کرونا در کشور شدت گرفته و رکوردهای جدیدی از موارد ابتلا گزارش شده است. در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۱ هزار مورد جدید ابتلا شناسایی و ۳۱۹ نفر جان باختند.

بیشتر از جهان