پرواز از ایران به انگلیس همچنان ممنوع است

به دلیل موج جدید کرونا، سفر از ایران به ۳۹ کشور ممنوع است

ممنوعیت سفر به عراق تمدید شد - STRINGER / afp

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وضعیت کرونایی در جهان و ممنوعیت سفر به ۳۹ کشور تأکید کرد که پرواز به انگلیس همچنان ممنوع است.

به گزارش انتخاب، محمد اسلامی از افزایش تدابیر جلوگیری از شیوع کرونا در مرزها خبر داد و افزود:«تست‌های پی‌سی‌آر در مرزها گرفته می‌شود و هلال‌احمر هم اخیراً با مصوبه ستاد ملی وارد عمل شده و مقرر شده با توجه به آموزش‌هایی که به همین منظور دیده‌اند، از افراد تست بگیرند تا مبتلایان به کرونا وارد کشور نشوند.»

او در مورد امکان سفر به عراق نیز گفت که با توجه به وضعیت قرمز خوزستان، سفر به عراق از پیش از نوروز ممنوع شده بود که مجدداً این ممنوعیت تمدید شده است.

بااین‌حال، علی‌رغم شیوع موج چهارم کرونا در ایران و افزایش مبتلایان به کرونای جهش‌یافته در کشور ترکیه، به دلیل آنکه این کشور نقطه اتصال تجاری ایران با جهان محسوب می‌شود، پروازهای تجاری به این کشور به روال سابق برقرار است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ابوالقاسم جلالی، معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی به پایگاه خبری دیدار نیوز گفته است که سازمان هواپیمایی تابع ستاد ملی مقابله با کرونا و دیگر متولیان حوزه بهداشت است و درصورتی‌که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا درخواستی مبنی‌بر توقف یا ممنوعیت پرواز‌های خارجی یا داخلی شود، به‌سرعت آن را اعمال خواهند کرد. این در حالی است که طی روزهای گذشته هشدار‌های متعدد و مکرری در پیوند با ضرورت توقف پرواز‌های ترکیه مطرح شده است، و بااین‌حال، در تعطیلات نوروزی مسافران بسیاری میان ایران و ترکیه جابه‌جا شده‌اند.

سعید نمکی، وزیر بهداشت، نیز روز یازدهم فروردین در نامه‌ای خطاب به رحمانی فضلی، وزیر کشور، و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با بیماری کرونا، درخواست کرد که با توجه به شیوع گسترده بیماری کووید -۱۹ در کشور ترکیه با ویروس جهش‌یافته،«حداکثر تا ۴۸ ساعت آینده به مدت یک هفته ایاب‌وذهاب از طریق مرز‌های هوایی و زمینی با این کشور متوقف شود.»

اما با گذشت چهار روز از طرح درخواست وزیر بهداشت، این درخواست همچنان بی‌پاسخ مانده و عملیاتی نشده است و آمار مبتلایان به کرونا در ایران نیز روزانه در حال افزایش است. در همین حال اما پروازهای تهران به استانبول هم در روزهای گذشته با قیمت بسیار مناسبی عرضه می‌شده است.