وضعیت تهران و شش مرکز استان قرمز شد

در حال حاضر ۴۲ شهرستان در وضعیت قرمز قرار گرفتند

تهران و کرج در میان شهرهای پرخطر شیوع کرونا قرار گرفتند - عکس از ایسنا

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که تهران و ۶ مرکز استان دیگر وارد وضعیت قرمز کرونا (بسیار پر خطر) شدند.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر در نرم‌افزار ماسک که شهرهای کشور را بر اساس میزان خطر رنگ‌بندی کرده، شهرهای تهران و کرج در زمره شهرهای پرخطر قرار گرفتند. 

بنا به گزارش صداوسیما، در حال حاضر ۴۲ شهرستان شامل ۷ مرکز استان از امروز در وضعیت قرمز قرار گرفتند. تا پیش از این شهرهای جلفا، سراب، شبستر، میانه، هشترود، ارومیه، خوی، نقده، خوانسار، شاهین شهر و میمه، فلاورجان، گلپایگان، لنجان، نجف آباد، آبدانان، دهلران، بوشهر، پردیس، دماوند، شهریار، بروجن، امیدیه، اندیمشک، خرمشهر، بهبهان، لالی، خرم دره، ارسنجان، داراب، زرین دشت، سپیدان، تاکستان، سقز، اسلام آباد غرب، کنگاور، کهگیلویه، گچساران، ازنا، الیگودرز، بروجرد، خرم آباد، دلفان، سلسله، قائم شهر، اراک، تویسرکان و نهاوند در وضعیت قرمز بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در نقشه رنگ‌بندی مناطق ایران بر اساس وضعیت شیوع کرونا، بعد از رنگ قرمز که به معنای «وضعیت بسیار پرخطر» است و در این شرایط فقط مشاغل گروه یک مجاز به فعالیت هستند. رنگ نارنجی نشان‌دهنده وضعیت «پرخطر» است. بنا بر دستورالعمل‌ها اعلام شده بود که مشاغل گروه شغلی سطح سه و چهار باید در مناطق و شهرهایی که با این رنگ مشخص می‌شوند، تعطیل باشند.                      

 سعید نمکی، وزیر بهداشت گفته بود که به دلیل گسترش ویروس جهش‌یافته، تغییراتی در رنگ‌های شهرها به وجود آمده که به‌زودی اعلام خواهد شد. به نظر می‌رسد این تغییرات نیز در راستای همین گفته وزیر بهداشت است.

او در ادامه تأکید کرد: «خیز جدید بیماری با خیزهای قبلی، متفاوت است. یکی دو روز قبل به معاون محترم درمان تأکید کردم که فعلاً اعمال غیر اورژانسی لغو شود تا با مشکل کمبود تخت‌های بیمارستانی در کشور روبرو نشویم چون رفتار ویروس جهش‌یافته یا ویروس قبلی متفاوت است.»

این در حالی است که دولت همچنان هیچ برنامه روشنی برای مقابله با شیوع گسترده‌تر کرونا در دست ندارند. واکسیناسیون علیه کرونا بسیار کند انجام می‌شود و در نهایت مقامات جمهوری اسلامی، مردم را مسئول وضعیت جاری معرفی می‌کنند.