«کودکانی که واکسن نزدند، بدون ماسک بازی نکنند»

والدینی که واکسن زده‌اند همچنان باید مراقب بازی کردن فرزندان واکسن‌نزده‌شان با دیگران باشند

«وقتی کودکی بیرون می‌رود و می‌خواهد با بچه‌های چندین خانوار دیگر بازی کند، نباید بگذاریم ماسک را از صورت بردارد» - Loccisano/AFP

به گفته دکتر آنتونی فائوچی، رئیس مرکز آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا، والدینی که واکسن زده‌اند همچنان باید مراقب بازی کردن فرزندان واکسن‌نزده‌شان با دیگران باشند.

دکتر فائوچی روز یک‌شنبه در مصاحبه با برنامه "فراروی ملت" در شبکه سی‌بی‌اس گفت کودکان حتی اگر والدین‌شان واکسن زده باشند چنانچه با سایر بچه‌ها بازی کنند، «ممکن است به راحتی به کرونا مبتلا شوند.»

او افزود:«وقتی کودک بیرون می‌رود و می‌خواهد با بچه‌های چندین خانوار دیگر بازی کند نباید بگذاریم ماسک را از صورت بردارد.»

دکتر فائوچی گفت احتمال دارد تا اوایل سال بعد هم به بچه‌های دبستانی واکسن زده نشود، اما امیدوار است که واکسن زدن دبیرستانی‌ها از پاییز امسال آغاز شود.

او روز ۲۸ فوریه در مصاحبه با برنامه "دیدار با مطبوعات" شبکه ان‌بی‌سی گفت:«اگر بخواهیم زمان واکسن زدن به دبستانی‌ها را بر اساس داده‌های کافی پیش‌بینی کنیم، به نظرم در زودترین حالت در پایان سال خواهد بود. به احتمال خیلی زیاد در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲.»

او در مورد واکسن زدن دبیرستانی‌ها نیز گفت:« احتمالاً این کار پاییز امسال انجام خواهد گرفت. مطمئن نیستم این کار دقیقاً در روز اول مدرسه شروع شود، ولی خیلی از آن دور نخواهد بود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در مصاحبه با برنامه "فراروی ملت" در شبکه سی‌بی‌اس گفت: «هدف‌ آرمانی آن است که بگذاریم بچه‌ها به اردوگاه‌های تابستانی بروند و سرگرم بازی در زمین‌های بازی شوند، ولی مطمئن نیستیم چنین کاری در تابستان امسال میسر باشد.»

دکتر فائوچی با تاکید بر اهمیت تزریق واکسن در بازگشت به وضعیت عادی گفت:«هم‌اکنون روزی  سه تا سه و نیم میلیون واکسن تزریق می‌کنیم و اگر به همین روند بدون تغییری ادامه دهیم، آهنگ و میزان ابتلای روزانه کم‌تر و کم‌تر می‌شود. اگر در تابستان درصد چشم‌گیری از جمعیت واکسن زده باشد و ابتلای جامعه از میزانی که برای من و همکارانم در بخش بهداشت عمومی نگران‌کننده است پایین‌تر بیاید، طی تابستان می‌توان انعطاف بالایی به خرج داد.»

او همچنین گفت اگر تمام بزرگسالان واکسن زده باشند نیازی به ماسک زدن و فاصله‌گذاری اجتماعی نخواهد بود.

دکتر فائوچی تا کنون هشدار می‌داد تراز پایدار ابتلا درآمریکا بالا است. به گفته وی، «کارهایی مثل آسان‌گیری در اجرای محدودیت‌ها و اجازه دادن برگزاری تعطیلات بهاری» سبب شد تا وضعیت در چند ایالت بد شود.

او گفت:«وقتی از وضعیت اوج پایین می‌آییم و به نقطه‌ای می‌رسیم که وضعیت پایدار آغاز می‌شود، ماندن در وضعیت پایدار ما را واقعاً در معرض رفتن به وضعیت اوج قرار می‌دهد. متاسفانه رفته رفته شاهد این وضعیت هستیم. میزان ابتلای جدید در حدود پنجاه هزار مورد در روز تثبیت شده بود که چند روز پیش به شصت هزار رسید و این واقعاً خطرناک است.»

© The Independent

بیشتر از زندگی