چهار کشته و بیش از ده زخمی در انفجار امروز در کابل

این انفجار در خودروی حامل کارمندان دولت رخ داده است

پلیس کابل از وقوع یک انفجار در حوزه هفدهم شهر کابل در یک جاده عمومی در منطقه «کوتل خیرخانه» خبر داده است. در این رویداد چهار تن جان باختند و ۱۴ تن دیگر زخمی شده اند. این انفجار که صبح امروز به وقوع پیوسته است خودرو حامل کارمندان دولتی را هدف قرار داده است.

پلیس کابل گفته است که این خودرو مربوط کارمندان چندین وزارت بود و بیشترین قربانیان آن کارمندان وزارت مخابرات و فناوری بوده است.  

گفته می‌شود همه قربانیان حادثه غیرنظامیان بوده‌اند و زخمیان به بیمارستان انتقال داده شده‌اند.

این در حالی است که دو روز پیشتر نیز انفجاری در کابل رخ داد. این انفجار جان چهار زن و یک کودک سه ساله را گرفت و ۱۳ تن دیگر را زخمی کرد. قربانیان زن کارمندان وزارت های اطلاعات و فرهنگ، معارف و شرکت افغان پست بوده اند.

 درانفجار دیگری که ساعاتی پیش در استان ننگرهار رخ داد ۲تن کشته شده است  و چهار تن دیگر زخم برداشته اند. بر اساس گزارش‌ها این حادثه ناشی از مین جاسازی شده در یک خودرو بوده است.

تا اکنون هیچ گروهی مسئولیت این انفجارها را به عهده نگرفته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ماه‌های اخیر تلفات غیرنظامی در افغانستان افزایش یافته است و بیشتر این انفجارات قتل‌های هدفمند به جان کارمندان دولت، روزنامه‌نگاران، روحانیون، قضات، دیگراندیشان و فعالان مدنی  در گوشه و کنار افغانستان بوده است. هرچند گروه طالبان مسئولیت این قتل‌ها را به عهده نگرفته است اما مقام‌های افغان و منابع امنیتی با توجه به افرادی که بازداشت کرده‌اند می‌گویند که طالبان برای گسترش وحشت وتضعیف دولت افغانستان درصدد کشتار غیرنظامیان است.

سازمان ملل متحد نیز در آخرین گزارش خود درباره تلفات غیرنظامی می‌نویسد که گروه طالبان مسئول بیشترین خونریزی در افغانستان است.