بایدن به همکاری با فرماندار متهم به آزار جنسی ادامه می‌دهد

تاکنون حداقل دوازده زن سوءرفتار‌های جنسی این فرماندار را با جزئیات گزارش داده‌اند

جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا در کنار همسرش جیل و اندرو کومو، فرماندار نیویورک - AMR ALFIKY /AFP

جو بایدن ادعاهای سوء‌رفتار جنسی علیه اندرو کومو، فرماندار نیویورک را «نگران‌کننده» دانسته و آن‌ها را «آزاردهنده» خواند، اما با این حال می‌گوید که به همکاری با او در زمینه پاسخ‌گویی به همه‌گیری ویروس کرونا و دیگر مسائل ادامه خواهد داد.

جن ساکی، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید، روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که آقای بایدن از زمان بروز ادعا‌ها در مورد سوء‌رفتار‌های جنسی و رفتار‌های بد این فرماندار در محل کار، مستقیماً با آقای کومو صحبت نکرده است.

خانم ساکی گفت: «این اظهارات برای ما که مانند هر کسی اخبار و تحولات جدید را روزانه دنبال می‌کند، نگران‌کننده بودند و خواندنشان برای آقای رئیس‌جمهور سخت بود. هر زنی که جلو می‌آید لایق ستایش و احترام است.»

خانم ساکی روز دوشنبه گفت که دادستان کل نیویورک در حال انجام تحقیقاتی مستقل درباره رفتار‌های آقای کومو است که توسط دولت آقای بایدن حمایت می‌شود.

خانم ساکی گفت: «رئیس‌جمهور و معاون او معتقدند که این [تحقیق] کار درستی است. این تحقیقات باید سریع و دقیق باشند و باید با جدیت با آن‌ روبرو شد.»

اما آقای کومو پاهایش را در یک کفش کرده که این ادعا‌ها دروغ بوده و اصرار دارد که پست خود را ترک نخواهد کرد.

به گفته خانم ساکی، تا زمانی که او در سمت خود باشد، کاخ سفید موظف خواهد بود در کاهش تأثیر ویروس کووید بر ساکنان این ایالت با او همکاری کند.

او گفت: «هدف ما این است که جلوی همه‌گیری ویروس کووید را بگیریم و نگذاریم روی ساکنان نیویورک یا شهرهای دیگر تأثیر منفی بگذارد. ما به همکاری با فرمانداران ایالتی، از جمله فرماندار کومو، ادامه خواهیم داد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با وجود گسترش تحقیقات در زمینه اتهامات سوء‌رفتار جنسی علیه آقای کومو، آقای بایدن و نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان هنوز چیزی در مورد کناره‌گیری آقای کومو نگفته‌اند.

خانم پلوسی آخر هفته گذشته گفت: «فرماندار باید به قلبش رجوع کند – او عاشق نیویورک است - تا ببیند آیا می‌تواند به طور موثر حکومت کند. این یکی از ملاحظاتی است که باید در نظر بگیرد.»

روز جمعه، چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، و سناتور کرستن جیلیبراند، به گروه نمایندگان نیویورک در کنگره که خواستار کناره‌گیری این فرماندارهستند، پیوستند.

سناتورهای ایالات متحده در بیانیه‌ای مشترک گفتند: «به دلیل اتهامات متعدد آزار و اذیت و سوء‌رفتار‌های جنسی، پرواضح است که آقای کومو اعتماد شرکای حکومتی خود و مردم نیویورک را از دست داده است.»

با وجود این‌که ده‌ها عضو ارشد حزب دموکرات خواهان استعفای وی شده‌اند، آقای کومو ادعا کرده که در برابر «فرهنگ حذف» که به اعتقاد او به تقاضای استعفای پیش از موعد او منجر شده، مقاومت خواهد کرد.

او اوایل این ماه از این‌که «باعث ناراحتی کسی شده» عذرخواهی کرد و اظهار کرد که «هرگز با کسی سوء‌رفتار نکرده است.»

تاکنون حداقل دوازده زن سوءرفتار‌های جنسی این فرماندار را با جزئیات گزارش داده‌اند. فردی که نامش در این‌جا قید نشده از بدرفتاری‌ها آقای کومو با او صحبت کرده است.

لیندزی بویلان، کارمند سابق دولت کومو نیز که این فرماندار را به آزار و اذیت جنسی در موارد مختلف متهم کرده است، از رهبران دموکرات این کشور همچون آقای بایدن و خانم پلوسی که مستقیماً خواستار استعفای آقای کومو نشده‌اند، انتقاد کرده است.

خانم بویلان روز یک‌شنبه در توییتی نوشت: «اگر از شما به عنوان رهبر مردم خواسته شده در مورد رفتار‌های آقای کومو تحقیق کنید و شما خواستار استعفای او نشدید، یعنی شما به برابری زنان اهمیت نمی‌دهید.»

آقای کومو هفته گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی از خود دفاع کرد و گفت که «اغلب انگیزه‌های متعددی برای یک ادعا وجود دارد.» ا‌و چندین نفر از زنان را به داشتن انگیزه‌های مخفی متهم نمود.

© The Independent

بیشتر از جهان