کمبود تخت‌های بیمارستانی در خوزستان

تاب‌آوری نظام سلامت پایین آمده است و کادر بهداشت و درمان خسته هستند

خوزستان با کمبود تخت بیمارستانی مواجه است - عکس از مهر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز اعلام کرد بیمارستان‌ها برای تخت بستری دچار محدودیت هستند و با مشکلاتی مواجه هستیم بنابراین از مردم خواهش می‌کنیم همکاری کنند تا این وضعیت را کنترل کنیم.

فرهاد ابول‌نژادیان در گفتگو با ایسنا گفت: «در حال حاضر یک هزار و ۷۳۴ بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند که حدود ۴۲۰ نفر از این تعداد، در بخش‌های مراقبت ویژه تحت نظر هستند.»

او همچنین با اشاره به اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا به‌اندازه کافی نیست افزود ممکن است وضعیت برخی از شهرها از نارنجی به قرمز تبدیل شود که تا ساعاتی دیگر این موضوع را ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام خواهد کرد.

در همین رابطه، هفته گذشته فرهاد سلطانی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز ضمن تأکید بر اینکه شرایط در بیمارستان‌ها اصلاً خوب نیست، به ایرنا گفته بود با وجود افزایش تخت‌ها و تمهیداتی که انجام دادیم همچنان بار مراجعات افزایشی بوده و با کمبود تخت و پرستار در استان مواجه هستیم.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی همچنین روز گذشته اظهار داست که در حال حاضر حدود یک هزار و ۱۰۰ تخت عادی و ۳۳۰ تخت ویژه در بیمارستان‌های استان برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است.

در همین راستا، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت که در حال حاضر ۸- ۹ شهر از خوزستان و گچساران در کهگیلویه و بویراحمد، وضعیت قرمز دارند.

علیرضا رئیسی اضافه کرد درست است که تاب‌آوری مردم پایین آمده است اما تاب‌آوری حوزه سلامت هم کاهش‌یافته است. او تأکید کرد: «مجدداً می‌گویم که تاب‌آوری نظام سلامت پایین آمده است و کادر بهداشت و درمان خسته هستند. این موضوع را جدی بگیریم.»