دوگوشی بی‌سیم ۱۲۹ دلاری که در خواب ناز بلعیده شد

بیمار آسیبی ندید، اما میکروفون دوگوشی موقع آندوسکوپی شکست

پزشکان فورا با استفاده از یک اندوسکوپ بلند و باریک، ایرپاد را از حنجره آقای گوتیر بیرون کشیدند- عکس تزئینی از Pixabay

یک شهروند ایالت ماساچوست آمریکا، به دارندگان دوگوشی‌های بی‌سیم (هندزفری/ایرپاد) هشدار داده است که هنگام خواب از این گوشی‌ها استفاده نکنند. او نمی‌داند چگونه در حین خواب یک هدفون بی‌سیم خود را بلعیده بوده است.

سه‌شنبه پیش، برد گوتیِر ۳۸ ساله با تنگی نفس از خواب بیدار شد و حین نوشیدن آب به سرفه افتاد.

او هرچند احساسی عجیب در سینه‌ داشت اما این کارشناس مستغلات ساکن شهر «ووستِر»، به کارهای روزمره خود ادامه داد و حتی برف‌های بیرون خانه‌اش را هم پارو کرد اما در بازگشت به خانه، متوجه شد که یکی از گوشی‌های بی‌سیم ۱۲۹ دلاری‌اش گم شده است. همسرش به شوخی گفته بود که شاید آن را بلعیده است.

آقای گوتیر به نشریه «مِیل آنلاین» گفت: «ما به این حرف خندیدیم، اما چیزی مرا به فکر و نگرانی انداخت که نکند واقعا آن را در خواب بلعیده باشم.»  

او افزود: «۱۰ دقیقه دیگر این فکر را سبک و سنگین کردم و سرانجام با هم به این نتیجه رسیدیم که بهتر است محض احتیاط به بیمارستان مراجعه کنم.»

در بیمارستان ابتدا به آقای گوتیر گفتند که عوارض او احتمالا از پرخوری در جشن تولد همسرش در شب پیش از آن ناشی شده است اما پزشکان با دیدن نتیجه عکس‌های قفسه سینه او در کمال تعجب متوجه شدند که عامل عوارض او، یک ایرپاد پنج سانتیمتری است که ۲۴ ساعت است محکم به پایین گلوی او چسبیده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گوتیر گفت: «با دیدن عکس که به روشنی آن را نشان می داد، دهانشان از تعجب باز مانده بود.»

پزشکان فورا با استفاده از یک اندوسکوپ بلند و باریک، ایرپاد را از حنجره آقای گوتیر بیرون کشیدند. در این عمل به او آسیبی وارد نیامد اما میکروفون گوشی شکست.

او فکر می‌کند گوشی در خواب از گوشش به داخل دهان و سپس گلویش افتاده است. پرستاران بیمارستان به او گفته‌اند بخت یارش بوده که در این اتفاق، لطمه جدی ندیده است.

گوتیر گفت: «بی تردید اگر گوشی به داخل مجرای تنفس من رفته و آن را تنگ کرده بود، اوضاع خیلی جدی‌تر می شد.مجرای تنفسی چندان گنجایشی ندارد و اگر مسدود شود، عواقب (سختی) در پی خواهد داشت. ممکن بود در چنین شرایطی از خواب بیدارشوم. بخت یارم بود که وقایع به این صورت رخ داد.»

گوتیر با به اشتراک گذاشتن عکس ریه خود در فیس‌بوک، نوشت: «این برای کتاب رکوردها». او به استفاده کنندگان از گوشی‌های بی‌سیم هشدار داد: «وقتی با گوشی‌های بی‌سیم و هنگام خواب به موزیک گوش می‌کنید مراقب باشید. نمی دانید چه چیز ممکن است در انتظارتان باشد.» 

ممکن است بروز این واقعه بعید به نظر برسد، اما موارد آن رو به افزایش است.

در ماه ژانویه سال گذشته، یک پسربچه هفت ساله اهل ایالت جورجیای آمریکا یک گوشی بی‌سیم را بلعید و باید منتظر می‌شد تا از راه روده دفع شود.

در سال ۲۰۱۹ هم یک مرد تایوانی به چنین گرفتاری بر خورد اما جالب اینجا است که گوشی او پس از دفع همچنان کار می کرد.

© The Independent

بیشتر از جهان