واکنش بایدن به تبرئه ترامپ: کسی در اصل موضوع اتهام تردیدی نداشت

«این فصل غم‌انگیز از تاریخ کشورمان به ما یادآور شد که دموکراسی شکننده است»

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا - SAUL LOEB / AFP

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به تبرئه دونالد ترامپ از سوی سنا، به آمریکایی‌ها یادآور شد که از حقیقت باید دفاع کرد.

به گزارش رادیوی ملی آمریکا (آن‌پی‌آر)، آقای بایدن گفت که استیضاح رئیس جمهوری سابق آمریکا، نشانه بارزی بود از «تهدیدی که از سوی اکاذیب، اطلاعات غلط و افراط‌گرایی، متوجه دموکراسی است.»

او همچنین گفت که گرچه آقای ترامپ تبرئه شد، اما کسی در باره اعمال او پیشاپیش یورش روز ششم ژانویه هوادارنش به کنگره، «مناقشه نکرد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای بایدن در بیانیه‌ای گفت: «این فصل غم‌انگیز از تاریخ کشورمان به ما یادآور شد که دموکراسی شکننده است و همیشه باید از آن دفاع کرد. همیشه باید هشیار باشیم. خشونت و افراط‌گرایی جایی در آمریکا ندارند.»

شامگاه شنبه به وقت محلی، اکثریت سناتورها، آقای ترامپ را در تحریک به شورش مقصر دانستند، اما ۵۷ رایی که به محکومیت او داده شد، برای کسب اکثریت دو سوم اعضای کنگره کافی نبود. در رای‌گیری شنبه، هفت سناتور جمهوری‌خواه به دموکرات‌ها و مستقل‌ها پیوستند، اما ۴۷ جمهوری‌خواه دیگر رای به بیگناهی آقای ترامپ دادند.

آقای بایدن در بیانیه خود گفت:‌ «گرچه رای نهایی منجر به محکومیت نشد، اما موضوع اتهام، مورد مناقشه نیست. حتا کسانی مانند میچ مک‌کانل، رهبر اقلیت سنا، اعتقاد دارند که دونالد ترامپ در "بی‌اعتنایی شرم‌آور به وظیفه" و "مسئولیت عملی و اخلاقی بابت تحریک خشونت علیه کنگره" مقصر بود.»

بیشتر از جهان