سه انفجار در کابل، فرمانده پلیس و محافظش کشته شدند

چند انفجار در شهرهای دیگر افغانستان نیز رخ ‌داده است

صبح امروز وقوع سه انفجار در کابل، چندین کشته و زخمی به جای گذاشت - WAKIL KOHSAR / AFP

پایتخت افغانستان صبح روز چهارشنبه/۲۲ بهمن را با سه انفجار آغاز کرد. تا لحظه تنظیم این گزارش دست‌کم دو نفر جان خود را از دست دادند و پنج نفر دیگر نیز زخمی شدند. در این انفجارها، یک فرمانده پلیس منطقه و محافظ وی نیز کشته شدند.

سخنگوی فرماندهی پلیس کابل در مورد انفجارها گفت: «در حدود ساعت ۸:۳۰ صبح چهارشنبه، انفجار یک مین باعث مجروح شدن چهار نفر شد. پس از این واقعه، دو انفجار دیگر در حدود ساعت ۹ صبح باعث دو کشته و یک مجروح دیگر شد.»

بزرگترین این حملات به یک ماشین پلیس در یک محله غربی کابل رخ داده است شدت انفجار به حدی بود که ماشین حامل آنها واژگون شد و در اثر آن، محمدزای کوچی، رئیس پلیس منطقه و محافظ وی  کشته و راننده ماشین زخمی شد.

فردوس فرامرز، سخنگوی پلیس کابل گفت که ساعتی قبل از آن انفجار، دو بمب مغناطیسی دیگر نیز منفجر شده است. یکی از آنها، در حدود ۵۰۰ متر دورتر از محلی رخ داد که ماشین پلیس هدف قرار گرفت. این انفجار سبب زخمی‌شدن چهار غیرنظامی شد. در انفجار دیگر که در نقطه‌ای دیگر در کابل رخ داد، تلفاتی نداشته است.

به جز این موارد در کابل، یک خودروی نظامی در ولسوالی پغمان با انفجار مین آسیب دید که هیچ تلفاتی به همراه نداشته است. همچنین گفته می‌شود در ولایت قندهار نیز یک حمله مسلحانه صورت‌گرفته که هنوز از سوی مقام‌های محلی تأیید نشده است.

روز گذشته نیز رویترز به نقل از مقام‌های افغانستان گزارش داد که پنج کارمند دولت، روز سه‌شنبه در دو حمله جداگانه در پایتخت افغانستان کشته شدند، آخرین مورد از این مجموعه که غیرنظامیان مورد هدف قرار گرفته‌اند.

هنوز هیچ گروهی رسماً مسئولیت این حملات را برعهده نگرفته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همزمان با توقف مذاکرات صلح در قطر بین طالبان و دولت افغانستان، بمب‌گذاری‌ها، ترور‌های هدفمند و خشونت در سطح کشور افزایش یافته است.

گروه داعش در افغانستان مسئولیت برخی از حملات را برعهده گرفته، اما شواهدی برای اثبات ادعای خود ارائه نکرده‌ است. دولت افغانستان، طالبان را مسئول این انفجارها، ترورها و ناامنی‌ها می‌داند. طالبان به صورت رسمی این موضوع را نپذیرفته‌اند.

در رویدادی دیگر در استان غزنی، وحیدالله جمعه‌ساز، سخنگوی والی این ولایت، گفت که در حمله هوایی به مواضع شورشیان طالبان، دست‌کم ۲۲ نفر از جمله جنگجویان خارجی این گروه، کشته شده‌اند.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان بلافاصله با انتشار توئیتی اعلام کرد که نیروهای دولت افغانستان در نبرد غزنی شکست خورده‌اند. وی همچنین ادعا کرد که طالبان هیچ مبارز خارجی در صفوف خود ندارد.

بیشتر از جهان