اتیوپی از خنثی‌سازی طرح حمله به سفارت امارات خبر داد

۱۵ نفر تحت هدایت یک گروه تروریستی خارجی در نزدیکی سفارت بازداشت شدند

دیدار احمد آبی، نخست وزیر اتیوپی و شیخ محمد، ولیعهد ابوظبی در سال ۲۰۱۸ - KARIM SAHIB / AFP

اتیوپی از بازداشت ۱۵ نفر به اتهام برنامه‌ریزی برای حمله به سفارت امارات متحده عربی در آدیس‌آبابا خبر داد. گزارش خبرگزاری دولتی اتیوپی به نقل از سرویس‌های اطلاعاتی حاکی از آن است که این گروه تحت هدایت خارجی‌ها کار می‌کردند. هنگام عملیات نیروهای اطلاعاتی برای بازداشت این افراد که به هویت آنها اشاره نشده، تعدادی سلاح، مواد منفجره و اطلاعات کشف شده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز این افراد در نزدیکی سفارت امارات در پایتخت اتیوپی بازداشت شده‌اند. برخی از آنها از حامیان خود پول دریافت کرده‌اند و مغز متفکر این عملیات نیز در سوئد دستگیر شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این گزارش می‌افزاید که این گروه از یک گروه تروریستی خارجی دستور می‌گرفتند و قصد داشتند خسارت‌های جانی و مالیی قابل توجهی وارد کنند.
این درحالی است که «کان» اسرائیل نیز از کشف و خنثی‌سازی طرح حمله تروریستی به سفارت‌های اسرائیل، آمریکا و امارات در شرق آفریقا خبر داده بود. بنابراین گزارش که روز سه‌شنبه منتشر شد، تعدادی از افراد با تابعیت ایرانی یا ایرانی اروپایی در این زمینه بازداشت شده‌اند.

وزارت امور خارجه امارات متحده عربی به درخواست رویترز برای توضیح درباره این گزارش پاسخ نداده است. 

در گزارشی جداگانه، سودان نیز از برنامه‌ریزی یک گروه برای هدف قرار داده اماکن دیپلماتیک امارات متحده عربی در این کشور خبر داده و سرویس اطلاعاتی اتیوپی در حال همکاری با همتایان سودانی است.