جدال کرونا و رستوران‌های نیویورک برای پذیرایی از مشتریان در «روز عشاق»

شهردار نیویورک: کارکنان رستوران‌ها باید از شرایط دریافت زودهنگام واکسن کرونا برخوردار شوند

آمار موارد ابتلا به کووید-۱۹ در ایالت نیویورک به بیش از ۱.۴۳ میلیون رسیده است- Spencer Platt/Getty Images/AFP

در حالی که رستوران‌های شهر نیویورک خود را برای پذیرایی از مشتریان در داخل رستوران در روز عشاق یا «ولنتاین» آماده می‌کنند، شهردار نیویورک روز سه‌شنبه گفت مستخدم‌ها، آشپزها و دیگر کارکنان رستوران‌ها باید از شرایط دریافت زودهنگام واکسن کرونا برخوردار شوند.

به گزارش نیویورک دیلی نیوز، بیل دی بلازیو در یک نشست خبری مجازی، گفت «کارگران رستوران‌ها قرار است در مکان‌های بسته در کنار مردمی که مشغول خوردن و نوشیدن هستند باشند،» و تاکید کرد که هر پزشکی در این حوزه یا هر مرکز مرتبطی می‌گوید که این مایه نگرانی است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اندرو کومو فرماندار ایالت نیویورک هفته گذشته اعلام کرد در صورتی که نرخ ابتلا به ویروس جدید کرونا یا همان کووید-۱۹ در آن ایالت ثابت بماند، پذیرایی از مشتریان در داخل رستوران‌ها از روز ۱۴ فوریه (۲۶ بهمن)، با حداکثر ۲۵ درصد ظرفیت پذیرش، مجاز خواهد بود.

شهردار نیویورک امروز با اشاره به این موضوع گفت، حالا که ایالت چنین تصمیمی گرفته است، باید به دنبال آن از کارگران محافظت شود.

این درخواست دی بلازیو در حالی است که نیویورک با کمبود واکسن روبرو است و در حال حاضر کارکنان بخش درمانی و مراکز نگهداری از سالمندان، افراد بالای ۶۵ سال، آتش نشان‌ها و کارکنان بخش فوریت‌های پزشکی، آموزگاران و دیگر افرادی که در معرض خطر بیشتری قرار دارند، در اولویت هستند.

اما آقای کومو روز گذشته گفت با وجود آن که آرزو دارد همه ساکنان ایالت بتواند در سریع‌ترین زمان ممکن واکسن کرونا را تزریق کنند، اما با توجه به وضعیت عرضه و تقاضا، در حال حاضر امکان‌پذیر نیست گروه جدیدی را به فهرست اولویت‌ دریافت واکسن اضافه کنیم.

آمار موارد ابتلا به کووید-۱۹ در ایالت نیویورک به بیش از ۱.۴۳ میلیون رسیده است، که بیش از ۶۱۳ هزار مورد تنها در شهر نیویورک، مرکز ایالت، به ثبت رسیده است. آمار مرگ ناشی از این بیماری نیز در شهر نیویورک تا ظهر سه‌شنبه به ۲۷ هزار و ۲۲۶ تن رسیده است.

بیشتر از زندگی