فرمان بایدن: تراجنسی‌ها می‌توانند در ارتش خدمت کنند

رئیس‌جمهور آمریکا امروز فرمان لغو محدودیت‌های اعمال شده سال ۲۰۱۸ برای خدمت این افراد را امضا کردد

تصویر آرشیوی که جمعی از ارتشی‌های تراجنسیتی در سال ۲۰۱۸گرفتند، امروز محدودیت خدمت این افراد در ارتش آمریکا لغو می‌شود - MANDEL NGAN / AFP

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، امروز دوشنبه دستور اجرایی را امضا کرد که بر اساس آن ممنوعیت دوران ترامپ برای خدمت افراد تراجنسیتی در ارتش لغو خواهد شد.

بر اساس اعلام کاخ سفید، این دستور سیاستی را تعیین می‌کند که بر اساس ان همه آمریکایی‌های واجد شرایط برای خدمت در نیروهای مسلح ایالات متحده باید بتوانند خدمت کنند.

بر این اساس، بایدن معتقد است که هویت جنسیتی نباید مانعی برای خدمت نظامی باشد و قدرت آمریکا در تنوع و گونهگونی آن است.

این دستور اجرایی، امضای ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۸ را لغو، و تفاهم‌نامه ریاست جمهوری ۲۵ اوت ۲۰۱۷ را تایید می‌کند.

بایدن صبح امروز دوشنبه، به وقت محلی با لوید آستین وزیر دفاع ملاقات کرد. این ملاقات که رئیس ستاد مشترک ارتش هم در آن حضور داشت، روز جمعه تایید شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سیاستی که دونالد ترامپ در ژوئیه ۲۰۱۷ ابتدا در توییتر اعلام کرده بود، از سوی فعالان دگرباش بی‌رحمانه و غیرمنطقی تلقی می‌شد. این ممنوعیت به طور خاص افراد مبتلا به بیماری به نام «اختلال جنسیتی» را، جز در موارد استثنای محدود منع می‌کرد.

به گزارش سی‌ان‌ان، ترامپ استدلال كرده بود كه نیروهای تراجنسیتی در ارتش منجر به «هزینه‌های پزشكی فوق العاده و ایجاد اختلال» می‌شوند.

یك مطالعه ۲۰۱۶ شركت رند به سفارش وزارت دفاع نشان می‌دهد كه اجازه دادن به افراد تراجنسیتی « تأثیر حداقلی» بر هزینه‌های آمادگی و سلامتی خواهد داشت.

بیشتر از جهان