چین بیمارستان هزار اتاقی برای بیماران کرونا ساخت

کمیسیون بهداشت ملی چین گفته که عفونت‌های جدید به طور غیرمعمولی سریع گسترش می‌یابند

موزه دستاوردهای چین در مقابله با کرونا، ووهان، ۱۵ ژانویه ۲۰۲۱ - NICOLAS ASFOURI / AFP

چین برای مقابله با افزایش عفونت‌های جدید کووید-۱۹ که دولت می‌گوید مهار آن دشوارتر است روز شنبه ۲۷ دی‌ماه، ساخت بیمارستان یک هزار و ۵۰۰ اتاقی را به اتمام رساند و افراد آلوده یا کالاهایی که از خارج از کشور می‌آید را مقصر دانست.

خبرگزاری رسمی شینهوا اعلام کرد که این بیمارستان یکی از شش بیمارستانی است که با مجموع شش هزار و ۵۰۰ اتاق در نانگونگ، جنوب پکن در استان هبی در حال ساخت است.

چین نخستین کشوری بود که ویروس کرونا در اواخر سال ۲۰۱۹ در آن پیدا شد. این ویروس در مرکز شهر ووهان شناسایی شد اما از ماه دسامبر موارد ابتلا افزایش یافت.

خبرگزاری شین هوا اعلام کرده که در مجموع ۶۴۵ نفر در نانگونگ و مرکز استان هبی، شیجیازژوانگ تحت درمان هستند. یک بیمارستان سه هزار اتاقه در شیجیازژوانگ در دست ساخت است.

 ویروس کرونا در پکن و استان‌های هیلونگ جیانگ و لیائونینگ در شمال شرقی و سیچوان در جنوب غربی یافت شده است. کمیسیون بهداشت ملی چین گفته که عفونت‌های جدید به طور غیرمعمولی سریع گسترش می‌یابند.

در بیانیه این کمیسیون، افراد حامل ویروس و حمل کالاهایی که حامل ویروس جدید بودند مورد سرزنش قرار گرفته و آمده است: «این کمیسیون مدیریت غیرعادی و حمایت ناکافی از کارگران شاغل در بخش واردات را دلیل شیوع ویروس می‌داند.»

به نوشته ای‌بی‌سی، دولت چین گفته که این بیماری ممکن است از خارج از کشور نشات گرفته باشد و گفته که ویروس در مواد غذایی وارداتی، بیشتر ماهیان منجمد کشف شده است، گرچه دانشمندان خارجی در این مورد تردید دارند.

روز شنبه مقام‌های شهر پکن گفتند مسافرانی که از خارج از کشور به پایتخت چین می رسند باید پس از قرنطینه ۱۴ روز‌ه، یک هفته «نظارت پزشکی» اضافی را هم پشت سر بگذارند اما جزییاتی در این باره ارایه نکردند.

کمیسیون بهداشت چین در سراسر این کشور ۱۳۰ مورد تایید شده جدید را در ۲۴ ساعت پس از نیمه شب جمعه گزارش کرده است. گفته شده که ۹۰ نفر از آنها در هبی بودند.

تلویزیون دولتی چین روز شنبه گفت که در شیجیازژوانگ، مقامات ساخت بیمارستان یک هزار اتاقی برنامه‌ریزی شده را به پایان رسانده‌اند. شین هوا اعلام کرد که استقرار تمام امکانات قرار است طی یک هفته به پایان برسد.

در آغاز شیوع ویروس کرونا در سال گذشته، برنامه مشابهی برای ساخت سریع بیمارستان توسط حزب کمونیست در ووهان آغاز شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شین هوا به نقل از معاون شهردار منگ شیانگونگ آورده است که بیش از ۱۰ میلیون نفر در شیجیازژوانگ تا اواخر جمعه مورد آزمایش ویروس کرونا قرار گرفتند. این گزارش می‌افزاید که در جریان آزمایش‌ها، انتقال ۲۴۷ مورد به صورت محلی پیدا شد.

در همین حال، محققان اعزامی از سوی سازمان بهداشت جهانی در ووهان، آماده بررسی ریشه ویروس بودند. این تیم که روز پنجشنبه وارد این کشور شده، در قرنطینه دو هفته‌ای است اما قرار است با کارشناسان چینی تماس ویدیویی برقرار کند.

ورود این تیم ماه‌ها با اختلافات دیپلماتیک متوقف شد که موجب شکایت نادری از سوی رئیس سازمان بهداشت جهانی شد.

بیشتر از جهان