جهانپور: هواپیمایی که از کره جنوبی به ایران برگشت حامل واکسن کرونا نبود

برخی منابع غیررسمی از بازگشت یک فروند هواپیمای حامل نخستین محموله واکسن وارداتی کرونا از کره جنوبی به ایران خبر داده بودند

کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و داروی ایران- عکس از اعتماد

سخنگوی سازمان غذا و داروی ایران خبر ورود نخستین محموله واکسن کووید۱۹ را به تهران رد کرد و گفت تاکنون چنین محموله‌ای به کشور ارسال نشده است‌.

کیانوش جهانپور روز جمعه در پیامی در توییتر نوشت، «تا این لحظه هیچ محموله واکسن کرونا، از هیچ مبدایی، به مقصد ایران بارگیری و ارسال نشده است.»

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا نیز همین مطلب را تکرار کرد و گفت هر زمان این موضوع محقق شود، قطعاً از سوی مراجع رسمی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

برخی منابع غیررسمی از بازگشت یک فروند هواپیمای شرکت فارس‌ایر قشم حامل نخستین محموله واکسن وارداتی کرونا از کره جنوبی به ایران خبر داده بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خبرگزاری کار ایران، ایلنا، در همین ارتباط از قول یک مقام آگاه که هویت او را مشخص نکرده است، گزارش داد محموله وارداتی واکسن آنفلوآنزا بوده است.

ایران به دلیل محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها، برای تهیه واکسن کووید۱۹ با مشکلاتی روبرو است و می‌گوید در تلاش است راه را برای انجام این کار هموار کند.

رییس دفتر رییس جمهوری ایران روز گذشته گفت توافق‌هایی برای تهیه واکسن از کوواکس و چین حاصل شده و خرید آن از هند و روسیه نیز در دستور کار قرار دارد.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت، بیش از ۱ میلیون و ۲۳۱ هزار مورد ابتلا به کووید۱۹ تاکنون در ایران ثبت شده و آمار فوتی‌ها به بیش از ۵۵ هزار تن رسیده است.

ساعتی بعد، محمدحسن قوسیان دبیرکل و سخنگوی جمعیت هلال احمر ایران هم به خبرگزاری ایرنا گفت، تاکنون هیچ محموله واکسن کرونا از هیچ کشوری توسط این جمعیت وارد ایران نشده است.

وی اضافه کرد، هلال احمر طبق نظر وزارت بهداشت برای واردات یک میلیون دوز واکسن کرونا با شرکت‌های تولیدکننده آن مذاکراتی را انجام داده است، که نتایج آن متعاقبا اعلام خواهد شد. دبیرکل جمعیت هلال احمر ایران توضیح بیشتری درباره شرکت‌هایی که با آنها مذاکره شده ارائه نداد.

بیشتر از جهان