توییت‌های انتقادآمیز ترامپ همزمان با تجمع حامیان او در واشنگتن

ترامپ در یکی از توییت‌های خود گفت «ما تازه مبارزه را آغاز کرده‌ایم»

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، که موفق نشد در انتخابات سوم نوامبر به پیروزی برسد و برای یک دوره چهار ساله دیگر در کاخ سفید بماند، روز شنبه بار دیگر با انتشار توییت‌های متعدد مخالفت خود را با نتیجه انتخابات ابراز کرد.

انتقادهای ترامپ پس از آن تکرار می‌شود که دیوان عالی، بالاترین مرجع قضایی در ایالات متحده، جمعه شب درخواست حامیان او در ایالت تگزاس را برای ابطال نتایج انتخابات رد کرد و او یک گام دیگر به شکست قطعی نزدیک‌تر شد.

نتایج شمارش آرای انتخابات، که بایدن با عبور از مرز ۲۷۰ رأی الکترال پیروز آن اعلام شد، هنوز توسط مراجع رسمی تایید نشده است و رأی دیوان عالی در رد درخواست حامیان ترامپ، زمان اعلام رسمی پیروزی بایدن را نزدیک‌تر کرد.

ترامپ در یکی از توییت‌های امروز خود گفت «ما تازه مبارزه را آغاز کرده‌ایم!!!»

این توییت‌های ترامپ در حالی است که گروهی از حامیان او قصد دارند امروز در خیابان‌های شهر واشنگتن تجمع کنند و با برگزاری تظاهرات، به نتیجه انتخابات اعتراض کنند. حامیان جو بایدن نیز قرار است همزمان در پایتخت گرد هم آیند.

ترامپ در توییت دیگری با اشاره به همین موضوع نوشت، هزاران نفر در واشنگتن دی‌سی در حال تشکیل تجمع «دزدی را متوقف کنید» هستند. وی از برنامه حامیان خود برای این تجمع اظهار بی‌اطلاعی کرد، اما گفت شاید آنها را ببیند.

چند روز پس از اعلام پیروزی بایدن توسط رسانه‌های عمده آمریکایی، حامیان رئیس جمهوری کنونی تجمع مشابهی را در واشنگتن برگزار کردند و ترامپ با خودرو به میان آنها رفت و ابراز احساسات کرد.

وی در یک توییت دیگر نوشت، چرا دادستان کل پیش از انتخابات حقیقت را درباره هانتر بایدن به مردم نگفت. دادستانی آمریکا چند روز پیش اعلام کرد تحقیقات قضایی درباره سوابق مالیاتی هانتر بایدن، پسر  جو بایدن ، را آغاز کرده است.

دونالد ترامپ در جریان کارزار انتخاباتی خود همواره هانتر بایدن را به سوء‌استفاده از موقعیت پدرش متهم می‌کرد.