سلین دیون: تسلیم نمی‌شوم، می‌خواهم دوباره برج ایفل را ببینم

این خواننده مشهور به نوعی بیماری خودایمنی به نام «سندرم استیف‌ــ‌پرسن» (اس‌‌پی‌اس) مبتلا شده است

تصویری از سلین دیون، خواننده پاپ‌ــ Public Media

سل ن دیون شاید نداند چه موقع دوباره به صحنه باز می‌‌گردد، اما می‌داند که هدفش در حال حاضر این است که بیماری‌ خود را طوری مدیریت کند که بتواند روزی دوباره برج ایفل را از نزدیک ببیند.

خواننده ترانه معروف «قلب من ادامه ‌خواهد داد» در فیلم «تایتانیک» سال ۲۰۲۲ اعلام کرد که به نوعی بیماری خودایمنی به نام «سندرم استیف‌ــ‌پرسن» (اس‌‌پی‌اس) مبتلا شده است. او در مصاحبه با مجله ووگ فرانسه درباره زندگی جدیدش و اینکه چه زمانی دوباره قادر به اجرا خواهد بود، گفت‌وگو کرده است.  

دیون به ووگ گفت: «نمی‌دانم... بدنم به من خواهد گفت. از طرفی، نمی‌‌خواهم فقط بنشینم و منتظر بمانم. خیلی سخت است. من دارم سخت کار می‌کنم و فردا حتی از این هم سخت‌تر می‌شود. اما یک چیز هرگز متوقف نمی‌شود و آن خواستن است و اشتیاق و رویا و اراده.»

به گزارش بیزنس اینسایدر، سلین دیون آخرین تورش را در سال ۲۰۲۰ آغاز کرد. او در این تور جهانی که «شجاعت» (Courage) نام داشت و در آمریکای شمالی برگزار شد، قبل از اینکه برنامه‌هایش به دلیل همه‌گیری تغییر کند، ۲۵ بار روی صحنه رفت. اما سرانجام در مه ۲۰۲۳ به دلیل بیماری‌ باقی اجراها را لغو کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دیون می‌گوید: «من این بیماری را شکست نداده‌ام و همچنان با من است و خواهد ماند. امیدوارم که معجزه‌ای رخ دهد و علاج این بیماری را از طریق تحقیق علمی پیدا کنند، اما فعلا باید یاد بگیرم که با آن زندگی کنم.»

سندرم استیف‌ــ‌پرسن نوعی اختلال در عصب‌ها است که عوارضی مانند سفت شدن عضلات و گرفتگی ناگهانی (اسپاسم) ایجاد می‌کند. این یک بیماری بسیار نادر است و گفته می‌شود یک نفر از هر یک میلیون نفر را مبتلا می‌کند. این بیماری درمانی ندارد اما روش‌هایی وجود دارد که بیمار به کمک آن‌ها می‌تواند اوضاع را کنترل کنند؛ روش‌‌هایی چون مصرف برخی داروها و کشش و ماساژدرمانی.

سلین دیون در این مصاحبه درباره «درمان ورزشی، فیزیکی و صوتی» در پنج روز هفته (به عنوان بخشی از برنامه درمانی‌اش) سخن گفت: «‌من روی انگشتان پا، زانوها، ساق پا، انگشتانم، آواز خواندن و صدایم کار می‌کنم.»

اگرچه ابتدا کنار آمدن با این بیماری دشوار بود، این خواننده مشهور می‌گوید که حالا دارد یاد می‌گیرد که با سندرم استیف‌ــ‌پرسن زندگی کند.

دیون می‌گوید: «من دیدم که دو راه دارم: یا اینکه مانند یک ورزشکار سخت کار کنم یا اینکه رها کنم تا تمام شود و در خانه بمانم، به آهنگ‌هایم گوش بدهم، مقابل آینه بایستم و برای خودم بخوانم. من انتخاب کردم که با تمام روح و جسمم، از فرق سر تا نوک پا، با گروه پزشکی کار کنم. می‌خواهم در بهترین حالتی که در این شرایط می‌توان بود، باشم. هدفم این است که دوباره برج ایفل را ببینم.»

بیشتر از موسیقی