متخصصان درباره عوارض کرست باریک کردن کمر چه می‌گویند

فشرده شدن اندام‌های داخل شکم نه تنها ممکن است به گوارش آسیب بزند، بلکه به تضعیف عضلات پشت منجر می‌شود

کمر باریک کیم کارداشیان در پیراهنی که از خانه مد مارژیلا در شب‌نشینی مد موزه متروپولیتن (Met Gala) ۲۰۲۴ به تن داشت بی‌تردید یکی از به‌يادماندنی‌ترین صحنه‌های فرش قرمز بود. اما جای تعجب ندارد که واکنش‌ها کاملا مثبت نبود.

به گزارش تودی، برخی طرفداران به‌سرعت گفتند که کارداشیان با آن کرست به‌شدت تنگ جلوه و فریبندگی هالیوود قدیم را به این رویداد آورده است. اما سوال بقیه این بود که آیا او در این پیراهن طراحی جان گالیانو می‌توانست نفس بکشد یا صحبت کند.

کارداشیان در ویدیویی که ۷ مه در کانال یوتیوب ووگ منتشر شد، می‌گوید نفس کشیدن در این لباس «نوعی هنر است».

او در حالی که دستیاری کرست را پشتش محکم می‌کند و می‌بندد، می‌گوید: «اما من این هنر را دارم.»

در رسانه‌های اجتماعی، بسیاری از طرفداران تحت تاثیر کمر باریک کارداشیان قرار نگرفتند. کاربری در ایکس (توییتر سابق) نوشت: «این ظاهر اغراق‌آمیز همه جور پیام اشتباهی می‌فرستد.» کاربری دیگر افزود: «کیم کارداشیان یک بار دیگر با ظاهری آمد که هیچ کاربردی ندارد جز اینکه نشان بدهد او چقدر می‌تواند به‌صورت مصنوعی کمرش را باریک کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این اولین بار نیست که کارداشیان برای این رویداد مد بدنش را تا این حد تغییر داده است. او در سال ۲۰۲۲ گفت برای اینکه پیراهن معروفی که مریلین مونرو هنگام خواندن ترانه «تولدت مبارک» برای جان اف کندی به تن داشت، اندازه‌اش شود، ظرف سه هفته حدود هشت کیلو وزن کم کرده بود.

او در شب‌نشینی مد موزه متروپولیتن در سال ۲۰۱۹ نیز یک پیراهن لاتکس منجوق‌دوزی به تن داشت که تیری ماگلر طراحی کرده بود. زیر این پیراهن کرست کمری پوشیده بود که طراحی مستر پرل بود و گفته می‌شود خود این طراح کمری ۴۶ سانتیمتری دارد.

کارداشیان هنوز فاش نکرده است برای ظاهرش در شب‌نشینی مد موزه متروپولیتن ۲۰۲۴ چه کارهایی کرده است اما نشریه تودی در مطلبی به عوارض پوشیدن کرست و باریک کردن کمر، به‌ویژه به‌صورت مکرر یا در بازه‌های زمانی طولانی، می‌پردازد.

به نوشته کالج سلطنتی جراحان انگلستان، کرست کمر، بسته به میزان محدودیتی که ایجاد می‌کند، می‌تواند به دشواری در تنفس و بیهوشی منجر شود. علاوه بر این، فشرده شدن اندام‌های داخل شکم ممکن است به گوارش آسیب بزند و به تضعیف عضلات پشت منجر شود. پوشیدن کرست کمر در بلندمدت همچنین امکان دارد شکل قفسه سینه را تغییر دهد و معیوب کند.

متخصصان می‌گویند پوشیدن کرست برای باریک کردن کمر اثر دائمی روی ظاهر ندارد و به از دست دادن چربی منجر نمی‌شود، فقط سبب می‌شود وقتی آن را به تن دارید لاغرتر به نظر برسید.

به گفته کارشناسان کلینیک کلیولند، پوشیدن گن کمر به‌مدت طولانی همچنین ممکن است به‌‌دلیل کمبود اکسیژن و جریان خون ضعیف، به مشکلات تنفسی و قلبی، مشکلات گوارشی مانند بازگشت اسید به مری، تحریک پوستی، و ضعف عضلات در اندام‌های داخلی منجر شود.

اگر مایلید گن کمر بپوشید، متخصصان می‌گویند به‌مدت چند ساعت احتمالا خطری ندارد، اما نباید چند روز یا در طول شب پوشید. راه ایمن‌تر برای باریک کردن کمر ورزش و سالم‌خواری است.

بیشتر از زندگی