غرفه عربستان سعودی در دوسالانه ونیز باورهای کهنه درباره زنان را به چالش می‌کشد

شصتمین نمایشگاه بین‌المللی هنر ونیز به سرپرستی آدریانو پدروسا از شنبه ۲۰ آوریل تا یکشنبه ۲۴ نوامبر ۲۰۲۴ دائر است

زنی در حال کار در غرفه عربستان سعودی در بینال ونیز-saudipavilion

در غرفه عربستان سعودی در دوسالانه هنری ونیز که به رنگ‌ صحراها و بیابان‌های عربستان سعودی است، صداهایی هماهنگ و موزون که به‌آرامی بلندتر و پرشورتر می‌شوند، فضا را پر کرده‌اند.

این زمزمه‌ بیش از هزار زن سعودی است که منال الدویان، هنرمند سعودی، با خود این فضای مملو از صفحات ابریشمی غول‌پیکر آورده است.

 

به گزارش یورو نیوز، هدف الدویان و همکارانش این است که بر پیشداوری‌های رسانه‌ها درباره زنان در عربستان سعودی خط بطلان بکشند و به آن‌ها این فرصت را بدهند تا خود داستان‌ها و تجربیاتشان را برای جهان روایت کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

غرفه عربستان سعودی در نمایشگاه دوسالانه هنر ونیز پر از صفحات ابریشمی بزرگ و تقریبا مدوری است که یا از سقف آویزان شده‌اند یا از کف زمین بالا آمده‌اند و یادآور گل «رز صحرا» هستند که در تلماسه‌های نزدیک محل زندگی الدویان ظاهر می‌شود. 

رز صحرا که یک پدیده طبیعی گچی یا کریستالی بسیار شبیه گل رز است و تحت فشار باران‌های شدید و گرمای شدید به شکل‌های هندسی منحصر‌به‌فردی درمی‌آید، برای الدویان، نمایانگر استقامت و قدرت زنان سعودی است. او می‌گوید: «در ادبیات غرب زنان همیشه با گل رز ظریف انگلیسی مقایسه می‌شوند؛ اما زنانی که من می‌شناسم، اصلا اینطور نیستند.»

 

نجواهای پخش‌شده در نمایشگاه صدای زنانی است که دعوت شده‌اند تا مطالب رسانه‌ها درباره زنان سعودی را بخوانند و به آن‌ها واکنش نشان دهند.

شصتمین نمایشگاه بین‌المللی هنر ونیز به سرپرستی آدریانو پدروسا از شنبه ۲۰ آوریل تا یکشنبه ۲۴ نوامبر ۲۰۲۴ دائر است.

بیشتر از زندگی