واشینگتن‌پست: ایران برای ساخت سه بمب هسته‌ای اورانیوم غنی‌شده دارد

ساخت کلاهک هسته‌ای قابل نصب روی موشک ممکن است تا دو سال و یا بیشتر طول بکشد

سانتریفیوژهایی که برای غنی‌سازی استفاده می‌شوند-آفتاب‌نیوز

واشینگتن‌پست با اشاره به پیشرفت برنامه‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران نوشت که تاسیسات غنی‌سازی فردو که به شدت محافظت می‌شود مقادیر قابل توجهی اورانیوم غنی‌شده تولید کرده است که فقط اندکی با سطح تسلیحاتی فاصله دارد. براساس برآورد واشینگتن‌پست ذخایر اورانیوم غنی‌شده در ایران برای ساخت سه بمب هسته‌ای کفایت می‌کند.

این روزنامه آمریکایی با اشاره به کاهش نظارت‌ها بر پیشرفت هسته‌ای ایران می‌نویسد که در این تاسیسات تجهیزات جدیدی نصب شده است که می‌تواند ظرفیت تولید اورانیوم غنی‌شده فردو را دو برابر کند.

کارشناسان می‌گویند که ساخت کلاهک هسته‌ای قابل نصب روی موشک برای حمل بمب هسته‌ای ممکن است تا دو سال و بیشتر طول بکشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گزارش واشینگتن‌پست درحال منتشر می‌شود که رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش‌تر از کاهش سرعت غنی‌سازی با خلوص بالا در ایران خبر داده بود.

برخی گزارش‌ها نیز حاکی از آن است که جمهوری اسلامی ایران به موازات جنگ اسرائیل و حماس در نوار غزه ذخایر اورانیوم غنی‌شده با خلوص بالا را با کمک رقیق‌سازی اندکی کاهش داده است.

در تاریخچه بیش از ۲۰ ساله پرونده هسته‌ای ایران همواره گمانه‌زنی‌هایی درباره فاصله جمهوری اسلامی با بمب هسته‌ای مطرح شده است. گاهی این فاصله به چند ماه و حتی چند هفته و چند روز کاهش یافته و کاهش بازه زمانی بیشتری مطرح شده است.