حی علی خیرالوسط!

یک ثانیه حبس بیخودی در عدالت اسلامی نیست.

عمامه آقا مثلث است یا مربع یا دایره؟
 

دادگاهی در نوشهر، الهام فرشاد، زن معترض به حجاب اجباری را به دلیل درگیری لفظی با یک روحانی حکومتی بر سر حجاب به ۳ سال و ۸ ماه حبس محکوم کرده است. خانم فرشاد در پاسخ به مزاحمت روحانی «آمر به معروف» گفته بود: «من (ش...دم) وسط عمامه‌ات.»

 

محاسبه فقهی و اسلامی جرم

-حاج آفا ببخشید، این مجازات سنگین برای جرمی که اتفاق نیفتاده؟ سال و هشت ماه از کجا آمده؟ فقط به خاطر یک تهدید لفظی؟
-خیر خیر. اتفاق افتاده. جرم واقع شده. متهمه اعتراف کرده..
-کجا اعتراف کرده؟
-ویديو را دوباره ببینید. فعل ماضی به کار برده. این دلالت بر وقوع جرم دارد.
-حالا این سه سال و هشت ماه از کجا آمده؟
-از دقت اسلامی. از ریزبینی عدل اسلام. این دقیقاً محاسبه شده. یک ثانیه حبس بیخودی در عدالت اسلامی نیست. ما بلافاصله بعد از دستگیری این خانم بول او را گرفتیم آزمایش کردیم. دقیقاٌ می‌خواستیم میزان مواد متشکله بول را دربیاوریم. بول ایشان ۹۵ درصدش آب بود که جرم حساب نمی‌شد. مثل اینکه یک لیوان آب روی سر آن روحانی محترم ریخته باشند. آن را منها کردیم که بیعدالتی نشود. می‌ماند ۵ درصد. دو درصد اوره در ادرارش بود که دو روز حبس محاسبه شد. قبول؟
- بله حاج آقا دو روز.
-حالا ۳ درصد باقی بیشترش سدیم و کلرید بود که این دو عنصر، یعنی سدیم و کلرید در فقه اسلامی روی هم یک روز زندان دارد. تا اینجا ۳ روز حبس. یک روزهم سرجمع برای پتاسیم و کراتینین. شد ۴ روز. درست؟
-درست حاج آقا.
-البته اسید اوریک هم بود که مشمول رأفت اسلامی شد. مقداری اسید گلوکورونیک هم بود که خود حضرت آیت‌الله ابراز بخشش فرمودند. پس می‌ماند همان ۴ روز حبس.
-ممنون حاج آقا، ولی این سه سال و هشت ماه از کجا آمده؟
-به جای ۴ روز آمده. روی محاسبات دقیق فقهی و هندسی. ویدیو را دوباره ببینید. این خانم می‌گوید فلان کردم وسط عمامه‌ات. ایشان مرکز دایره را هدف گرفته. دایره چند درجه است؟
- ۳۶۰ درجه حاج آقا.
-خب حالا شما آن ۴ روز حبس را ضرب در ۳۶۰ بکن. می‌شود ۱۴۴۰ روز. تقسیم بر ۳۰ کن، می‌شود ۴۸ ماه. یعنی ۴ سال. ما گفته بودیم سه سال و هشت ماه. ۴ ماه کم حساب کرده بودیم. شما بانی خیر شدی که عدل اسلام تمام و کمال اجرا شود. حالا پاشو برو تا حکم بازداشتت را نداده‌ام.

***

دیدگاه و نظرات ابراز شده در این مقاله لزوماً سیاست یا موضع ایندیپندنت فارسی را منعکس نمی کند.

بیشتر از دیدگاه