گوچی در لندن؛ ادای احترام مد ایتالیایی به خیاطی بریتانیایی

گوچیو گوچی قبل از افتتاح مغازه همنامش در فلورانس کارگر هتلی در لندن بود

تصویر ترکیبی از  چند مدل در مجموعه کروز ۲۰۲۵ گوچی‌ــ  Facebook/Gucci

 گوچی روز دوشنبه ۱۳ مه، گالری هنری تیت مدرن لندن را به صحنه نمایش زنده‌ تبدیل کرد. مجموعه تعطیلات (کروز) ۲۰۲۵ این خانه مد لوکس ایتالیایی به این دلیل در این شهر بریتانیا ارائه شد که لندن زمانی الهام‌بخش بنیان‌گذار این نشان تجاری بود.

به گزارش رویترز، ساباتو دی سارنو، مدیر خلاق گوچی، نمایش لندن را با کت‌ها و مجموعه‌های جیر قهوه‌ای که اغلب نشان لگام اسبی گوچی را روی خود داشتند و با بلوزهای ابریشمی هماهنگ شده بودند، افتتاح کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در زیرزمین گالری که با گیاهان و شکوفه‌های باطراوت تزیین شده بود، مدل‌ها که کت‌ها و پیراهن‌هایی با طرح‌ گل بابونه و پیراهن‌ و شلوارهای جین گشاد به تن داشتند، مقابل تماشاگرانی از جمله کیت ماس، مدل، پل مسکال، بازیگر، و دبی هری، خواننده، قدم زدند.

دی سارنو در بین این مجموعه، لباس‌شب‌های پلیسه در رنگ‌های پاستلی و چندین طرح از جمله یک کت و پیراهن با حاشیه‌های درخشان مهره‌دوزی‌شده را نیز ارائه کرد.

طراح گوچی برای ادای احترام به خیاطی بریتانیایی کت‌های کوتاه یا کت‌های جعبه‌ای را هم به این مجموعه افزوده بود.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by GUCCI (@gucci)

او گفت: «من خیلی به این شهر مدیونم، این شهر از من استقبال کرد و به من گوش داد. در مورد خود گوچی هم همین بود و او از تجربه‌اش در این شهر الهام گرفت.»

گوچیو گوچی قبل از افتتاح مغازه همنامش در فلورانس در سال ۱۹۲۱ که در آن کالاهای چرمی می‌فروخت، کارگر هتل ساوی (Savoy) لندن بود.

دی سارنو  ژانویه ۲۰۲۳ جای خالی الساندرو میکله را پر کرد. سطح انتظار از او بسیار بالا است و او که به دنبال ساخت دنیا و امضایش در گوچی است باید با میراث میکله رقابت کند.

دی سارنو گفت: «این بخش دیگری از من است، عاشقانه‌تر و متناقض‌تر. من دوست دارم چیزی را که فکر می‌کنیم می‌شناسیم، بگیرم و از قوانین آن دور شوم و تا جایی که می‌توان پیش رفت آن را پیش ببرم و بدون اینکه تحریفش کنم، آن را به سمت مخالفش ببرم و هماهنگی پیدا کنم.»

او اولین نمایش زنده‌اش را برای گوچی، ستاره گروه لوکس فرانسوی کرینگ، در سپتامبر ۲۰۲۳ برگزار کرد و اولین طرح‌های او اواسط فوریه به فروشگاه‌ها آمدند. سبک‌ او با طرح‌های پر زرق‌وبرق الساندرو میکله در تضاد است.

کرینگ ماه گذشته اعلام کرد که به دلیل کاهش فروش در سه ماهه اول به دلیل تغییر رفتار خریداران ثروتمند به دنبال شرایط اقتصادی و کاهش هزینه‌ کردن آن‌ها برای تهیه محصولات گوچی، پیش‌بینی می‌کند سود عملیاتی این شرکت در نیمه اول سال، ۴۰ تا ۴۵ درصد کاهش یابد.

این هشدار صنعت مد لوکس را احتمال کاهش رونق فروش در بازار چین نگران کرده است. زیرا چین یکی از بازارهای بسیار مهم برای محصولات لوکس است و هرگونه تغییر در آن می‌تواند آثار جدی روی کسب‌وکارهای لوکس داشته باشد. بحران املاک و مستغلات در چین و بالا بودن بیکاری جوانان در این کشور، باعث شده است احتمال تقویت شود که تمایل خریداران چینی برای تهیه محصولات مد لوکس کاهش یابد.

بیشتر از مُد و زیبایی