‌آثار نقاشی جورج بوش در دیزنی ورلد به نمایش گذاشته می‌شود

این آثار هنری با موضوع تجلیل از کهنه‌سربازان آمریکا، افراد نیروهای مسلح را که رئیس‌جمهوری سابق از نزدیک ملاقات کرده بود به تصویر می‌کشد

جورج بوش، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، در حال نقاشی‌ــ George W. Bush Presidential Center

قرار است نقاشی‌های جورج دبلیو بوش، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، در چارچوب تجلیلی از کهنه‌سربازان، در والت‌ دیزنی ورلد در فلوریدا به نمایش درآید.

دیزنی خبر نمایشگاه جدید را، که قرار است در شهربازی اپکات (EPCOT) در ماه ژوئن افتتاح شود، روز چهارشنبه اعلام کرد و گفت این آثار بازتابی از «تعهد شخصی» و «کار مداوم» بوش با کارکنان نیروهای مسلح خواهد بود.

بیش از ۶۰ نقاشی، که بسیاری از آن‌ها اعضای نیروهای مسلح را که رئیس‌جمهوری شخصا با آن‌ها آشنا شده بود به تصویر می‌کشد، بخشی از نمایشگاه غرفه «سرگذشت آمریکا» (American Adventure) در پارک مرکزی فلوریدا خواهد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کن هرش، رئیس و مدیرعامل مرکز ریاست‌جمهوری جورج دبلیو بوش، در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: «امیدوارم کسانی که فرصت بازدید از این نمایشگاه ویژه را پیدا می‌کنند همچنین رهبری، خدمت و فداکاری پشت هر یک از قهرمانانی که نقاشی شده‌اند و چالش‌های خاصی را که اعضای نیروهای مسلح ما و خانواده‌هایشان هنگام گذار و خروج از ارتش با آن مواجه‌اند به یاد داشته باشند.»  

دیزنی توضیح داد که هر نقاشی نمایشگاه «پرتره‌های شجاعت: ادای احترام یک فرمانده به جنگجویان آمریکا» با «داستان الهام‌بخش» کسانی که ترسیم شده‌اند همراه خواهد بود.

جاش دامارو، رئیس دیزنی اکسپرینسز (Disney Experiences‌ـ تجربه‌های دیزنی) گفت: «تجلیل از کسانی که تا این اندازه خود را وقف کشورمان کرده‌اند بخشی از اساس و ساختار شرکت والت دیزنی در تاریخ ۱۰۰ ساله‌اش بوده است.»

«از موسسه بوش سپاسگزاریم که به ما اجازه داد تا این مجموعه ویژه را به نمایش بگذاریم و با مهمانانمان سهیم شویم.»

بوش ۷۷ ساله هنگام حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به مرکز تجارت جهانی و پنتاگون در کاخ سفید بود، و کار موسسه جورج دبلیو بوش متمرکز بر کسانی است که از آن زمان در ارتش خدمت کرده‌اند.

هنگام افتتاح نمایشگاهی مشابه در سال ۲۰۱۷، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا توضیح داد تک‌تک کسانی که نقاشی‌شان را کشیده بود می‌شناخت.

بوش به ان‌بی‌سی نیوز گفت: «این‌ها کسانی‌اند که نمی‌خواهند قهرمان نامیده شوند. آن‌ها فقط می‌خواهند [بقیه] بگویند از کار فوق‌العاده‌ای که انجام دادید متشکریم و من نمی‌خواهم مردم حس دلسوزی و ترحم به آن‌ها داشته باشند.»

بنا بر اعلام دیزنی، این نمایشگاه جدید ۹ ژوئن افتتاح خواهد شد و به‌مدت یک سال ادامه دارد و عواید حاصل از آن را به کهنه‌سربازان پس از حمله ۱۱ سپتامبر و خانواده‌هایشان اختصاص خواهد داد.

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر