المپیک پاریس و سرآشپزهای فرانسوی؛ ۵۰۰ نوع غذا در انتظار ۱۵ هزار ورزشکار

دهکده المپیک نانوایی خودش را خواهد داشت که باگت مشهور فرانسوی برای ورزشکاران می‌پزد؛ روزانه ۴۰ هزار وعده غذا سرو می‌شود

عکس تزیینی‌ــ سرآشپز غذای فرانسوی ارائه می‌دهد‌ــ  Canva 

ورزشکاران و گردشگران در المپیک پاریس ۲۰۲۴ با استقبالی فراتر از یک رویداد ورزشی متداول مواجه می‌شوند.

دلیل آن غذاهای لذیذی است که بهترین سرآشپزهای فرانسوی با بهترین موارد اولیه آن‌ها را تهیه می‌کنند و قرار است غذا‌ها «خیلی فرانسوی» باشند. البته غذاهای متداول و کلاسیک نیز سرو می‌شوند.

به گزارش یورونیوز، انتظار می‌رود در طول بازی‌ها برای بیش از ۱۵ هزار ورزشکار از ۲۰۰ کشور مختلف که در دهکده المپیک مستقرند، روزانه حدود ۴۰ هزار وعده غذایی تهیه و ارائه شود. گردشگران هم می‌توانند از میان‌وعده‌های خاص در مکان‌های مختلف لذت ببرند و نکته برجسته اینکه برای علاقه‌مندان به غذاهای گیاهی نیز گزینه‌های بسیاری وجود دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فیلیپ وورز مدیر و مسئول غذا و نوشیدنی، می‌گوید: «این یک تنوع غذایی غنی است. تعداد زیادی از دستور غذاها مبتنی بر گیاهان است و در دسترس عموم قرار می‌گیرد تا آن‌ها را امتحان و تجربه کنند.»

او می‌گوید: «من در این مورد کاملا اطمینان دارم که همه آن‌ها را دوست خواهند داشت و در آینده به برگزارکنندگان این مراسم پیشنهاد می‌دهند که همین راه را ادامه دهند و در مقایسه با آنچه پیش‌تر ارائه می‌شد، غذاهای گیاهی بیشتری عرضه کنند.»

در این رویداد ورزشی با حدود ۵۰۰ نوع غذا از ورزشکاران پذیرایی می‌شود. آن‌ها می‌توانند این غذاها را در رستوران‌های دهکده المپیک که ظرفیت پذیرش سه هزار و ۵۰۰ ورزشکار دارد، میل کنند. غرفه‌هایی هم برای عرضه غذای بیرون‌بر در نظر گرفته شده که یکی از این آن‌ها ویژه غذاهای فرانسوی است.

غذاهای مخصوص روز حاوی با طیف گسترده‌ای از انواع سالاد، پاستا، گوشت کبابی و سوپ‌ها هستند و انواع پنیرو باگت مشهور فرانسوی هم عرضه می‌شود.

به گزارش یورونیوز، دهکده المپیک یک نانوایی‌ مخصوص پخت نان فرانسوی هم دارد که باگت تازه و انواع دیگر نان‌ها را تولید می‌کند. حتی ورزشکاران می‌توانند خودشان هم نان‌ بپزند و بدین ترتیب پختن یک باگت فرانسوی خوب را هم به افتخاراتشان بیفزایند.

بیشتر از ورزش