ساعتی دو دلار برای انتقال اجساد قربانیان کرونا

زندانیانی که در تگزاس به این کار گماشته شده‌اند از تجهیزات حفاظتی کامل برخوردارند

ال‌پاسو با بیش از ۷۰ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا از آسیب پذیرترین مناطق در ایالت تگزاس محسوب می‌شود-Mario Tama/Getty Images/AFP

طبق گزارش‌ها در تگزاس به زندانیان ساعتی دو دلار داده می‌شود تا اجساد قربانیان ویروس کرونا را جابه‌جا کنند.

کریس آکوستا، مدیر روابط‌عمومی دفتر کلانتری بخش ال‌پاسو در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت: «۹ زندانی اجساد قربانیان ویروس کرونا را در مرکز معاینه پزشکی جابه‌جا می‌کنند.»

بنابر گزارش‌های رسیده، زندانیانی که به این کار گماشته شده‌اند «مرتکب جرایم سبک» شده‌اند و از تجهیزات حفاظتی کامل برای انجام این کار برخوردارند و ساعتی دو دلار هم دستمزد می‌گیرند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم آکوستا در مصاحبه با سی‌بی‌اس نیوز گفت: «این کار ۱۰۰ درصد اختیاری و داوطلبانه است. خیلی زیبا است که این افراد خودشان داوطلب شده‌اند و حالا که جامعه خیلی به کمک نیاز دارد دست یاری دراز کرده‌اند.»

با ادامه روند روزافزون افزایش تعداد مبتلایان و قربانیان در تگزاس، سردخانه‌ها دیگر جا ندارند و کامیون‌های یخچال‌دار برای پذیرش اجساد قربانیان در مناطق مختلف این ایالت مستقر شده است.

کار در زندان در سراسر ایالات متحده رواج دارد اما کنشگران می‌گویند انجام چنین کارهای «خطرناکی» با چنین دستمزدهای کم توسط زندانیان، اخلاقی نیست.

کریش کوندو، از مؤسسان «طرح اجرایی زندان تگزاس» و مدیرعامل این طرح در مصاحبه با کی‌جی‌تی‌وی گفت: «خیال می‌کنیم ایرادی ندارد زندانیان به چنین کارهای خطرناکی گمارده شوند و همزمان از آزمایش و مراقبت‌های پزشکی محرومشان کنیم و نگذاریم رایگان با خانواده‌هایشان تماس تلفنی بگیرند.»

خانم کوندو گفت: «آیا اگر آنها زندانی نبودند و همین کار را کارگران شغل‌های ضروری انجام می‌دادند، به آن‌ها همین‌قدر دستمزد می‌دادید؟ حرفم این است که چرا تبعیض؟»

اریک فیگل‌ینگ، همه‌گیرشناس و از اعضای ارشد انجمن محققان آمریکا در توییتر خود نوشت:‌ «از روز دوشنبه تا به حال این افراد دارند این کار سخت را انجام می‌دهند و حالا  ۱۰ سردخانه سیار هم در ال‌پاسو مستقر شده است. برای ال‌پاسو اشک می‌ریزم.» 

طبق اعلام طرح ابتکاری سیاست‌های زندان، متوسط دستمزد زندانیان در سراسر ایالات متحده بسته به نوع کار بین ۰/۱۴ تا ۱/۴۱ دلار در ساعت است.

خانم آکوستا در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت که این زندانیان یک هفته است در این مرکز معاینه پزشکی کار می‌کنند.

قاضی بخش ال‌پاسو ریکاردو سامانیه‌گون به یکی از اعضای این خبرگزاری گفت: «بیش از ۱۰۰ جسد در سردخانه‌های دایمی و سیار این مرکز معاینه پزشکی جای گرفته‌ است.»

خانم آکوستا به این خبرگزاری‌ها گفته است که بخش ال‌پاسو از گارد ملی خواسته است اجساد را انتقال دهند و در این صورت دیگر به کمک زندانیان نیازی نخواهد بود.

به گزارش این خبرگزاری برای جلوگیری از شیوع ویروس در زندان، در طول انجام این کار و نیز به مدت دو هفته پس از آن، زندانیان را با هم در یک ‌جا اسکان می‌دهند.

محققان دانشگاه جان هاپکینز در گزارشی اعلام کردند تعداد قربانیان ویروس کرونا روز دوشنبه در تگزاس از مرز ۲۰ هزار نفر گذشت و این ایالت از لحاظ تعداد قربانیان، دومین ایالت آمریکا پس از نیویورک است.

ال‌پاسو با بیش از ۷۰ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا و ۸۶۷ مورد مرگ ناشی از این بیماری از آسیب‌پذیرترین مناطق در ایالت تگزاس محسوب می‌شود. 

© The Independent

بیشتر از جهان