اجلاس گروه ۲۰ به میزبانی عربستان روز شنبه آغاز می‌شود

با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا، این نشست به طور مجازی برگزار می‌شود

دبیرخانه اجلاس جی ۲۰ تصویری مجازی از رهبران جهان که در این اجلاس شرکت می‌کنند را طراحی و مستند کرده‌است- The Saudi G20 Presidency Media/Handout via REUTERS

ریاض روزهای شنبه و یک‌شنبه میزبان اجلاس سران گروه بیست یا جی ۲۰ است که با هدف اجماع بین‌المللی در مورد مسائل اقتصادی به طور مجازی گرد هم آمده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی، ریاست پانزدهمین نشست جلسات اجلاس سران را که اول و دوم آذرماه برگزار می‌شود به عهده دارد.

با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا، این نشست با حضور شماری از رهبران کشورها و سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای به طور مجازی برگزار می‌شود.

به نوشته العربیه، یک مقام ارشد دولت آمریکا اعلام کرده که دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور آمریکا هم در این اجلاس مجازی شرکت خواهد کرد.

موضوعات مختلفی از جمله انرژی، آب و هوا، اقتصاد دیجیتال، دستیابی به توسعه پایدار و متعادل، تامین مشاغل واقعی برای بالا بردن سطح زندگی و رفاه در میان مردم جهان و بهداشت و درمان در دستور کار این اجلاس قرار دارد.

بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی خبرگزاری عربستان سعودی، این اجلاس به دنبال تقویت همکاری با شرکای کشورهای عضو خود برای دستیابی به اهداف گروه و ایجاد یک اجماع بین‌المللی در مورد مسائل اقتصادی با هدف دستیابی به ثبات و رفاه اقتصاد جهانی است.

همچنین، در این اجلاس مسائلی که در مناطق خاورمیانه و شمال آفریقا نگرانی برانگیز شده، مطرح خواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دبیرخانه اجلاس جی ۲۰ تصویری مجازی از رهبران جهان را که در این اجلاس شرکت می‌کنند طراحی و مستند کرده ‌است. برگزاری چنین نشستی در نوع خود در جهان عرب بی‌نظیر است.

کشورهای عضو گروه جی ۲۰ که اقتصادهای برتر جهان به شمار می‌روند، حدود دو سوم جمعیت جهان، ۸۵ درصد اقتصاد جهانی و ۷۵ درصد تجارت جهانی را در اختیار دارند.

بیشتر از جهان