یک فرمانده سپاه: دشمنان می‌خواهند مردم را از شرکت در انتخابات ریاست ‌جمهوری دل‌زده کنند

نگرانی فرماندهان سپاه از کاهش مشارکت در انتخابات آتی ادامه دارد

فرمانده محمد رسول‌الله دشمنان را متهم به استفاده از اراذل‌واوباش برای ایجاد ناامنی کرد - عکس از اعتمادآنلاین

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران روز شنبه مدعی شد که «منافقین، معاندین و دشمنان» در تلاش هستند تا مردم را نسبت به آینده ناامید و آنها را از شرکت در انتخابات پیش رو دل‌زده کنند.

محمدرضا یزدی همچنین در مورد مسئله امنیت در کشور گفت که ما سعی داریم تا امنیت لازم برای برگزاری انتخابات را ایجاد کنیم. او در ادامه این ‌طور ادعا کرد که دشمنان با استفاده از اراذل‌ و اوباش و برخی عوامل داخلی خود سعی دارند که امنیت کشور را برهم بزنند.

او پیشتر نیز در رابطه با تاثیر انتشار اخبار فساد اقتصادی بر نظر و میزان مشارکت مردم در انتخابات گفته بود که اگر تمام اختلاس‌ها طی ۱۰ سال اخیر را جمع کنیم به عددی حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان می‌رسیم، عددی که در بودجه ۱۰ ساله کشور رقمی نیست. 

در پی اعلام پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست ‌جمهوری ایالات متحده از سوی رسانه‌ها، بحث انتخابات ریاست‌ جمهوری سال ۱۴۰۰ در ایران داغ شده است.

انتشار اخبار متعدد در مورد احتمال کاندید شدن یک نظامی و حمایت سپاه از آن، باعث شده تا فرماندهان سپاه یکی‌یکی در مورد مسئله انتخابات سال آینده موضع بگیرند. تاکنون شایعاتی مبنی ‌بر نامزد شدن افرادی مانند علی شمخانی، علی لاریجانی، محمدباقر قالیباف، محسن مهرعلیزاده، و محسن رضایی که سابقه فرماندهی در سپاه را دارند، مطرح شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این تلاش‌ها در حالی انجام می‌شود که بسیاری از فعالان حوزه سیاسی و تحلیلگران اجتماعی معتقدند که انتخابات آتی با حمایت و مشارکت گسترده مردمی مواجه نخواهد بود.

در همین رابطه روز گذشته، خبر آنلاین به نقل از سعید معیدفر، جامعه‌شناس و استاد دانشگاه، نوشت که اوضاع به ‌قدری به‌هم‌ریخته است که هر اتفاقی هم بیفتد، جامعه رغبتی برای رأی دادن نخواهد داشت، چون برای اصلاح امور و امیدوار کردن مردم خیلی دیر شده است.

بیشتر از