درخواست فایزر برای مجوز استفاده اضطراری از واکسن کووید۱۹ 

در صورت تایید حدود ۲۵ میلیون نفر در دسامبر مایه‌کوبی می‌شوند

داده‌های مربوط به ایمنی واکسن نشان می‌دهد این واکسن صلاحیت به کارگیری در موارد اضطراری را دارد- JUSTIN TALLIS / AFP

شرکت داروسازی فایزر آمریکا روز جمعه اعلام کرد درخواست رسمی مجوز استفاده اضطراری از واکسن کووید۱۹ ساخت آن شرکت را به مراجع مربوطه ارسال کرده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، آلبرت بورلا مدیر اجرایی فایزر ضمن اعلام این خبر گفت، «کار ما برای تحویل یک واکسن ایمن و مؤثر هرگز تا این حد ضروری نبوده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

درخواست فایزر دو روز پس از آن ارائه شد که این غول صنعت داروسازی و شریک آلمانی آن، بایون‌تک، اعلام کردند آزمایش واکسن آنها با ۹۵ درصد کارایی به پایان رسیده است.

این شرکت‌ها روز چهارشنبه گفتند داده‌های مربوط به ایمنی واکسن و میزان محافظت افراد در برابر کرونا نشان می‌دهد این واکسن صلاحیت به کارگیری در موارد اضطراری را دارد.

آنها گفته بودند که باید دو ماه صرف داده‌های ایمنی واکسن کنند، اما با توجه افزایش موارد ابتلا به کووید۱۹، ظرف چند روز آینده برای اخذ مجوز استفاده ضروری اقدام خواهند کرد.

در صورت تایید، حدود ۲۵ میلیون نفر در دسامبر، ۳۰ میلیون در ژانویه، و ۳۵ میلیون در فوریه و مارس مایه‌کوبی می‌شوند. هر فرد باید دو بار و در فاصله سه هفته از هم این واکسن را بزند.

تا ظهر روز پنجشنبه، نزدیک به ۱۲ میلیون مورد ابتلا به ویروس جدید کرونا در ایالات متحده ثبت شده است و بیش از ۲۵۲ هزار تن نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر از جهان