جایی که تا دیروز پای کرونا به آن نرسیده بود

گزارش اولین مورد ابتلا به کرونا در جزیره ساموآ در اقیانوس آرام

ساموآ به جمع دیگر جزایر اقیانوس آرام پیوسته است که اخیراً اولین مورد خود را اعلام کرده‌اند - Pixabay

ساموآ که یکی از جزایر پلینِزی در اقیانوس آرام است، روز پنج‌شنبه هفته گذشته اولین مورد ابتلا به کرونا در این جزیره را اعلام کرد.

نخست وزیر تویلاپا سایلله مالیلگاو در یك سخنرانی تلویزیونی خطاب به جمعیت ۲۰۰ هزار نفری این جزیره با اعلام قرنطینه شدن فرد مبتلا به کرونا خواهان حفظ آرامش شد.

ساموآ آخرین کشور جهان است که کرونا در آن شیوع یافته است. این کشور علی‌رغم هزینه زیادی که بستن مرزها برای اقتصاد وابسته به توریسم آن داشته است، برای جلوگیری از شیوع کرونا در همان اوایل شیوع ویروس مرزهای خود را به روی خارجی‌ها بست.

ساموآ به جمع دیگر جزایر اقیانوس آرام پیوسته است که اخیراً اولین مورد خود را اعلام کرده‌اند. طی دو ماه گذشته،  وانوآتو، جزایر سلیمان و جزایر مارشال اولین مورد ابتلا به کرونا را گزارش کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با این حال، هیچ شواهدی مبنی بر انتقال ویروس در میان ساکنان این جزیره وجود ندارد. گمان می‌رود که جزیره‌های کیریباتی، میکرونزی، نائورو، پالائو، تونگا و تووالو که بخشی از خاک ساموآ هستند، هنوز عاری از ویروس‌‌ هستند.

نخست وزیر ساموآ روز پنج‌شنبه در حالی که ماسک زده بود، خطاب به مردم خود گفت: «ما اکنون یک مورد ابتلای کرونا داریم و به جمع کشورهایی پیوسته‌ایم که با این ویروس دست به گریبانند.»

آقای مالیلگاو گفت که شهروندی مبتلا به کرونا از طریق اوکلند [در نیوزیلند] به این جزیره بازگشته است. او مبداء سفر این فرد را اعلام نکرد.

بر اساس گزارشی در کانال خبری نیو آسیا، نخست وزیر ساموآ توضیح داد که این مرد قبل از سفر در نیوزیلند آزمایش منفی داشته است، اما چند روز پس از ورود به ساموآ جواب آزمایش کرونایش مثبت شده است.

نخست وزیر گفت که متعاقبا درباره دستورالعمل‌‌های مقابله با کرونا با مردم  سخن خواهد گفت.

© The Independent

بیشتر از جهان