خوآن میر قهرمان موتو جی‌پی جهان شد

این اولین قهرمانی تیم سوزوکی از بیست سال پیش به این سو است

خوان میر (سمت چپ) در تعقیب هموطنش آلکس رینس در مسابقه جایزه بزرگ والنسیا - JOSE JORDAN / AFP

آخرین دور مسابقات گراند پری موتورسیکلت‌رانی جهان (موتو جی‌پی) روزهای شنبه و یکشنبه در پرتغال برگزار می‌شود، اما قهرمان این فصل از همین حالا مشخص شده است: خوآن میر، موتورسیکلت‌ران بیست و سه ساله اسپانیایی.

میر هفته پیش در مسابقه گراند پری والنسیای اسپانیا به مقامی بهتر از هفتم دست نیافت، اما همین کافی بود که امتیاز کافی برای قهرمانی این فصل به دست آورد.

فرانکو موربیدلی از ایتالیا در پیست والنسیا پس از نبردی جانانه با جک میلر استرالیایی در دور آخر، به پیروزی رسید.

میر پس از قهرمانی زودهنگامش گفت: «باورنکردنی است. نمی‌توانم احساسم را بیان کنم. نمی‌دانم بخندم یا گریه کنم. خیلی خوشحالم.

«وقتی آدم تمام عمر آرزویش را دنبال کند و سرانجام به آن برسد...باورش نمی‌شود که واقعا اتفاق افتاده.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

میر در این فصل تا کنون فقط در یک مسابقه مقام اول آورده است. او در جایزه بزرگ اروپا که در آراگون اسپانیا برگزار می‌شد، برای اولین بار نفر اولی بود که از خط پایان گذشت، ولی به لطف ۳۷ امتیاز برتری که در طول فصل به دست آورده بود، از هم اکنون قهرمان جهان است.

مارک مارکز، هموطن او، که شش سال از هفت سال گذشته قهرمان جهان بوده، از تابستان امسال به دلیل شکستگی بازوی دست راستش از مسابقات کنار بوده است.

از سال ۲۰۰۰ میلادی که کنی رابرتز آمریکایی به قهرمانی جهان رسید، میر اولین موتورسیکلت‌رانی است که تیم سوزوکی را به این مقام می‌رساند.

بیشتر از ورزش