کرونا جان ۴۷۹ نفر دیگر را در ایران گرفت

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید ایران بدترین شرایط در خاورمیانه را دارد

تعداد فوتی‌های آبان در روز پایانی ابان ماه به ۴۷۹ نفر رسید - عکس از برنا

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۷۹ نفر دیگر براثر ویروس کووید ۱۹، جان خود را از دست دادند و باتوجه‌به تعداد فوتی‌های پیش‌ازاین، مجموع آمار مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در کشور به ۴۳ هزار و ۸۹۶ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری در ادامه افزود که تاکنون پنج میلیون و ۷۰۶ هزار و ۸۳۴ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده که براین‌اساس در حال حاضر ۸۲۸ هزار و ۳۷۷ نفر از هم وطنان ما به بیماری کرونا مبتلا هستند.

در همین رابطه سعید نمکی، وزیر بهداشت نیز اظهار کرده بود که تمام پیش‌بینی‌ها و تخمین‌ها غلط بوده است. او تأکید کرده بود که تحقیقات کاربردی حوزه سلامت در کشور نداریم.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیش‌تر، مسعود مردانی، عضو ستاد مقابله با کرونا گفته بود که آمار واقعی کرونا در حدود ۲.۵ برابر آمار اعلامی است.

همچنین اخیراً احمد المنداری، مدیر منطقه مدیترانه در سازمان بهداشت جهانی نیز اعلام کرد که ایران بدترین وضعیت در خاورمیانه را داراست.

وزارت بهداشت تأکید کرد که استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال‌وبختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارند.

بیشتر از