پلیس نیوزیلند اونیفورم مخصوص زنان باحجاب عرضه کرد

نیمی از نیروهای جدید پلیس نیوزیلند زن و از تبار غیر اروپایی‌ هستند

عکس از صفحه رسمی پلیس نیوزلند در فیس بوک

اداره ملی پلیس نیوزلند برای اولین بار حجاب را به عنوان اونیفورم رسمی پذیرفته ‌است تا زنان مسلمان بیشتری را تشویق به پیوستن به پلیس کند.

سرپاسبان زینا علی که به تازگی استخدام شده می‌گوید که پس از حمله به مسجد کرایست‌چرچ تصمیم گرفت به پلیس بپیوندد. اون نخستین مامور پلیس باحجاب نیوزلند است. به گزارش رسانه‌های نیوزلیند، او اولین کسی بود که خواستار گنجانده شدن حجاب در اونیفورم پلیس شد و حالا از او دعوت کرده‌اند در فرایند تکمیل آن شرکت کند.

یک سخنگوی پلیس به شبکه خبری بی‌بی‌سی گفت که هدف از طرح اونیفورم جدید، به وجود آوردن نیروی پلیسی «فراگیر» است که بازتابی از «جامعه متنوع» این کشور باشد.

به گفته جنبش کنشگر «گلوبال سیتیزن» (شهروند جهانی)، نیروهای جدید پلیس نیوزیلند پیشینه‌های بسیار متفاوتی دارند. پنجاه درصد آنها زن هستند و تقریبا نیمی از آنها هویت قومی نیوزیلندی غیراروپایی دارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پلیس نیوزیلند در بیانیه‌ای گفت: «ما به افرادی با مهارت‌ها، پیشینه‌ها و تجربه‌های متفاوت نیاز داریم. تنوع برای ما ضروری است تا بتوانیم به نیازهای جوامع کنون و آینده نیوزیلند پاسخ دهیم.»

به گفته اداره پلیس، تکمیل اونیفورم جدید در سال ۲۰۱۸ و در پاسخ به درخواست مامورانی شروع شد که از مدارس متوسطه دیدن کرده بودند.

خانم علی تلاش پلیس نیوزیلند را در تشویق زنانی با پیشینه‌های متفاوت برای پیوست به این نیرو ستود. او به روزنامه نیوزیلند هرالد گفت: «داشتن حجابی که نشانه پلیس باشد به این معنی است که زنانی که پیشتر برای خدمت در پلیس در نظر گرفته نمی‌شدند، حالا در نظر گرفته می‌شوند. خیلی خوب است که پلیس دین و فرهنگ مرا پذیرفته است.»

آموزشگاه سلطنتی پلیس نیوزلند در طول آموزش خانم علی، برای او غذای حلال و اتاقی برای نماز فراهم کرد.

خانم علی گفت: «وقتی می‌خواستم شنا کنم، می‌توانستم لباس شنای کاملا پوشیده آستین بلند تنم کنم.»

خانم علی که در فیجی به دنیا آمده و در کودکی به نیوزیلند مهاجرت کرده، به این روزنامه گفت که پس از حمله به مسجد کرایست چرچ تصمیم گرفت به پلیس بپیوندد.

او گفت: «متوجه شدم که برای حمایت از مردم، زن‌های مسلمان بیشتری در پلیس مورد نیاز است. احساس خیلی خوبی است که بتوانم حجاب پلیس را به عنوان بخشی از اونیفورم خودم نشان بدهم.»

© The Independent

بیشتر از جهان