پپ دو سال دیگر در منچستر سیتی ماندگار شد

گواردیولا تا تابستان ۲۰۲۳ در راس تیم باقی خواهد ماند

پپ گواردیولا، سرمبری مدی منچسترسیتی- Rui Vieira / POOL / AFP

پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی، با امضای تمدید دوساله قرارداد خود با این تیم به گمانه‌زنی‌ها درباره آینده خود پایان داد. 

قرارداد گواردیولا در پایان فصل به پایان می‌رسد. گفته می‌شود مذاکرات برای تمدید این قرارداد در طول بازی تیم‌های ملی انجام شده است. منچسترسیتی روز پنجشنبه گذشته حصول توافق جدید را تأیید کرد. 

این مربی اسپانیایی که طی چهار سال مسؤولیت خود موفق به کسب دو عنوان قهرمانی لیگ برتر، یک جام حذفی و سه جام لیگ فوتبال انگلیس شده است، این قرارداد را پس از تامل درباره حرکت بعدی شغلی خود امضا کرده است. وی پیش از این نیز، بارسلونا و بایرن مونیخ را پس از مدت زمانی مشابه ترک کرده بود. 

«از زمانی که به منچسترسیتی آمده‌ام، بازیکنان، کارکنان، هواداران، مردم منچستر و رئیس و مالک باشگاه با آغوش گرم مرا پذیرا بوده‌اند. از آن زمان ما با هم به موفقیت‌های زیادی رسیده‌ایم، گل‌های زیادی را به ثمر رسانده‌ایم، در بازی‌ها و جام‌های متعددی پیروز شده‌ایم و همه به این موفقیت بسیار افتخار می‌کنیم. 

داشتن چنین حمایتی بهترین چیزی است که هر سرمربی می‌تواند داشته باشد. من همه چیزهایی را که برای انجام کارم لازم داشته باشم، در اختیار دارم. اعتمادی که مالک و رئیس، فران و زیکی، به من نشان داده‌اند، مایه خضوع من است. تا دو سال دیگر بعد از این فصل به همکاری با تیم ادامه خواهم داد. 

چالش پیش روی ما ادامه پیشرفت و تحول است. آینده پیش رو مایه هیجان من و کمک به منچسترسیتی در انجام این کار مایه افتخار من است.» 

با تمدید این قرارداد، گواردیولا تا تابستان ۲۰۲۳ در راس تیم باقی خواهد ماند. تا آن زمان، او برای هفت فصل هدایت باشگاه را در دست خواهد داشت. به این ترتیب، در ۶۰ سال گذشته او طولانی‌ترین دوران مربیگری را در منچسترسیتی خواهد داشت. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در حال حاضر موفق‌ترین سرمربی این تیم است و رابطه کاری بسیار نزدیکی با مدیران و مالک تیم دارد. او متعهد است که برتری این تیم را در فوتبال انگلیس با شکست لیورپول رقم زند. 

پیش از این، دو نامزد اصلی ریاست باشگاه بارسلونا علناً خواستار بازگشت گواردیولا به این تیم شده بودند. این امر شک و تردیدهای بیشتری را درباره ادامه حضور او در منچسترسیتی ایجاد کرده بود. با این حال، گواردیولا با تأکید بر این که «امیدوار است به همکاری با منچسترسیتی ادامه دهد» احتمال بازگشت را به بارسلونا رد کرد. 

خالدون مبارک، رئیس هیات مدیره باشگاه منچسترسیتی، گفت: «این نشانی از قابلیت‌های پپ گواردیولا است که اشتیاق و رویکرد هوشمندانه او اکنون در تاروپود فوتبال باشگاه ما و فرهنگ باشگاه ما آمیخته است. این موفقیت اصلی او برای باشگاه ما بود. به همین دلیل من خوشحالم که او با ما هم‌نظر است که کارهای بسیار زیادی هنوز برای پیشبرد باشگاه می‌توان انجام داد. 

تمدید قرارداد پپ گام بعدی طبیعی در سفری است که طی سال‌های متمادی تکامل یافته است. این محصول اعتماد و احترام متقابلی است که بین او و کل باشگاه وجود دارد. ادامه حضور او همچنین به ثبات و خلاقیت در فوتبال باشگاه ما خواهد انجامید. دستاوردهای باشگاه نتیجه ساختار و فلسفه فوتبالی است که بیش از یک دهه در منچسترسیتی به وجود آمده است و پپ گواردیولا کمک شایانی به آن کرده است. 

من مطمئن هستم که همه طرفداران منچسترسیتی از این قرارداد جدید و پیش‌بینی فرصت‌های مهیجی که با سخت‌کوشی می‌توان از آن‌ها بهره‌برداری کرد، خوشحال هستند.» 

© The Independent

بیشتر از ورزش