نیروگاه هسته‌ای امارات با ۸۰ درصد ظرفیت، برق تولید می‌کند

تاسیسات هسته‌ای براکه مستقر در ابوظبی، نخستین نیروگاه برق هسته‌ای در دنیای عرب است

نیروگاه هسته‌ای براکه امارات قرار است ۲۵ درصد از برق مورد نیاز این کشور را بدون انتشار کربن تامین کند  - BARAKAH NUCLEAR POWER PLANT / AFP

نیروگاه هسته‌ای «براکه» امارات متحده عربی که زمستان سال گذشته مجوز فعالیت خود را به عنوان نخستین راکتور تولید برق دریافت کرد، در حال حاضر با ۸۰ درصد ظرفیت کار می‌کند.

این تاسیسات مستقر در ابوظبی، که نخستین نیروگاه برق هسته‌ای در دنیای عرب است، از مردادماه روشن شد و از آن زمان مهندسان تاسیسات، میزان توان راکتور این نیروگاه را به آرامی افزایش داده‌اند.

در سراسر این پروسه که «آزمایش افزایش توان» نام دارد، سامانه‌های واحد یک به دقت مورد نظارت و آزمایش قرار گرفت تا اطمینان حاصل شود که کاملا ایمن و مطابق با قواعد ملی و بین‌المللی هستند.

این آزمایش تحت نظارت متولی هسته‌ای مستقل امارات متحده عربی، نهاد فدرال تنظیم‌کننده قوانین هسته‌ای انجام می‌شود که از زمان شروع ساخت باراکا بیش از ۲۸۰ بازرسی را انجام داده است.

این بررسی‌های ملی را بیش از ۴۰ ارزیابی و داوری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و اپراتورهای هسته‌ای انجمن جهانی تایید کرده‌است.

هنگامی که واحد یک به توان صد در درصد برسد، برای کنترل به تدریج خاموش می‌شود.

در حین قطع برق که چند ماه طول می‌کشد، سامانه‌های واحد یک به دقت بررسی می‌شوند و قبل از شروع عملیات تجاری، هرگونه تعمیر و نگهداری برنامه‌ریزی شده یا اصلاحی برای اطمینان از ایمنی، قابلیت اطمینان و امنیت آن انجام می‌شود.

نیروگاه انرژی هسته‌ای براکه، واقع در الظفرا، سنگ بنای برنامه انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز امارات متحده عربی است. این نیروگاه با مشارکت شرکت برق کره‌جنوبی ساخته شده است و صدها اماراتی برای کار در این مجموعه در کره‌جنوبی آموزش دیده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اوایل شهریورماه واحد یک به شبکه برق امارات متصل شد و شروع به تولید برق پاک و سازگار با محیط زیست کرد.

این اولین گام مهم در راستای سفر بلندپروازانه‌ای است که امارات متحده عربی با هدف نهایی تولید ۲۵ درصد از برق مورد نیاز خود بدون انتشار کربن آغاز کرده ‌است.

بیشتر از جهان