احمد مسعود: می‌کوشم کسی میان مجاهدین تفرقه نیندازد

«راهی که مسعود پیش گرفته اتحاد مردم افغانستان است»

احمد مسعود، فرزند و جانشین احمد شاه مسعود، قهرمان ملی افغانستان ـ WAKIL KOHSAR / AFP

احمد مسعود، تنها فرزند احمدشاه مسعود (قهرمان ملی افغانستان) و جانشین پدرش که وی را در افغانستان به نام «امر مسعود جوان» نیز لقب داده‌اند در نشست با شماری از مجاهدین و هم‌سنگران پدرش در استان پنجشیر، از وضعیت مجاهدین و ایجاد تفرقه میان آنان سخت انتقاد کرد و گفت:«عهد کرده‌ام و اجازه نمی‌دهم که پس از این میان مجاهدین فاصله ایجاد شود و آنان پشت درِ خانه‌های الف و ب منتظر بمانند.»

احمد مسعود، به مجاهدین افغانستان و هم‌سنگران پدرش گفت: «با تمام احساس قلبی و وجودم به شما می‌گویم که تمام تلاش‌های کنونی من برای شما مجاهدین و فرماندهان جهادی است. به خدا سوگند می‌خورم زمانی که باخبر می‌شوم که شما پشت درِ خانه کسی منتظر ‌ماندید، من تکه تکه می‌شوم.»

او گفت:«انتظار شما مجاهدین پشت درِ خانه‌های دیگران من را ناراحت می‌کند، چون قدر زر را زرگر داند و من قدر شما را می‌دانم و می‌فهمم که چه کشیدید و چه دیدید.»

آقای مسعود، تاکید کرد:«در کشورهای خارجی به سبب یک روایت ناحق، به گردنشان صدها مدال آویزان می‌کنند، اما قهرمانی تک تک شما مجاهدین را که می‌بینم و این انتظار شما را پشت در خانه الف و ب، واقعآ ناراحت می‌شوم.»

احمد مسعود، به مجاهدین و فرماندهان جهادی این کشور وعده داد و گفت: «برای تک تک شما این وعده را می‌دهم که کوشش و تلاشم برای رضای الله متعال و شما مجاهدین است و به شما اطمینان می‌دهم که در مقابل هر گونه دسیسه برای ایجاد رخنه و فاصله در میان مجاهدین ایستاده‌ام و به کسی اجازه نمی‌دهیم که دیگر بین ما فاصله بیندازد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

صبور کوهستانی، از دوستداران احمد مسعود و پدرش احمدشاه مسعود، این تصمیم مسعود را کار نیک می‌داند و می‌گوید: «بسیاری از شخصیت‌های سیاسی امروزی که نامدار، نشان‌دار و پول‌دار شدند از برکت قهرمان ملی است اما متاسفانه جز این که برای خود و خانواده خود ثروت‌اندوزی کردند و خارج از افغانستان سرمایه‌‌گذاری کردند، کوچک‌ترین کاری برای نجات افغانستان و مجاهدین واقعی و وارثین آنان انجام ندادند. اکنون یگانه امید ما برای این امر مسعود جوان است. ما از آقای مسعود، می‌خواهیم که راه پدرش را ادامه دهد و تلاش کند که هرچه زوتر زمینه یک صلح سراسری را در افغانستان با جمع از بزرگان دیگر فراهم کند. این زمانی ممکن است که مانند امروز با تمام اقوام و اقشار کشور دیدار داشته باشد. نظریات و دیدگاه‌های مردم را در رابطه با نجات افغانستان بشنود و تصمیم بگیرد. ما رهروان احمدشاه مسعود و امیر صاحب جوان، عقیده داریم که کشور ما با وجود چنین شخصیت‌هایی به سر منزل مقصود خویش می‌رسد. به امید اتحاد، همدلی و اتفاق همه مردم برای یک افغانستان مستقل، آرام، آباد و دور از هرگونه جنجال‌های سیاسی و اجتماعی.»

رامین نیکزاد، دانشجو و دوستدار احمد مسعود نیز گفت:«خبر شدم که احمد مسعود، یعنی امیر جوان ما از یک‌سال به این‌سو فعالیت‌های سیاسی‌اش را در سراسر افغانستان آغاز کرده است و تلاش دارد تا همه اقوام و اقشار افغانستان را برای نجات این کشور متحد کند، این خبر برای نسل جوان افغانستان خرسندکننده است. پیام من به آقای مسعود این است که نباید تلاش‌هایش برای گرفتن قدرت و رسیدن به چوکی باشد. راهی که اکنون به پیش گرفته راه خیر، نیک و اتحاد مردم افغانستان است. نخست تلاش کنند که تمام اقوام کشور را با خود هم‌صدا کند و نفاق و بدبختی را که در میان مردم به ویژه مجاهدین به میان آمده است از بین ببرد. من از مردم افغانستان، مجاهدین و نسل جوان کشور می‌خواهم که چنین شخصیت‌های جوان، آگاه و تحصیل‌کرده را که تفکر ملی دارند، حمایت کنند و در کنارش مردانه‌ قرار بگیرند تا کشور را از بدبختی کنونی‌اش نجات بدهد.»

بیشتر از