آیا ترامپ ناخواسته به شکست احتمالی خود در جورجیا کمک کرد؟

رافنسپرگر با فشار جمهوری‌خواهان برای لغو نتیجه انتخابات روبه‌رو است

«دونالد ترامپ با ۱۰ هزار رأی پیروز می‌شد [اما] او پایگاه رای خود را سرکوب کرد.» MANDEL NGAN / AFP

وزیر امور ایالتی جورجیا که یک جمهوری‌خواه است، می‌گوید که مخالفت پرشور دونالد ترامپ با رای‌گیری از طریق پست ممکن است در نهایت موجب شکست او در این ایالت کلیدی در انتخابات ریاست جمهوری شده باشد. 

گرچه بازشماری آرا در این ایالت در جریان است، به نظر می‌رسد که جو بایدن با حدود ۱۳ هزار رای بیشتر اولین دموکراتی باشد که بعد از ده‌ها سال در این ایالت پیروز می‌شود. 

آقای براد رافنسپرگر که به دلیل اعلام پیش‌بینی‌اش درباره پیروزی جو بایدن پیش از تکمیل بازشماری آرا موجب خشم طرفداران آقای ترامپ شده است، اظهار می‌کند که ادعاهای بی‌اساس رئیس جمهور درباره رای‌گیری پستی ممکن است مانع رای دادن احتمالاً ۲۴۵۰۰ رای‌دهنده جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری شده باشد. 

آقای رافنسپرگر در مصاحبه‌ای با تلویزیون دابلیواس‌ابی گفت: «او با ۱۰ هزار رأی پیروز می‌شد [اما] او پایگاه رای خود را سرکوب کرد.» 

او ادامه داد که «اقدامات نسنجیده» در طول دوره مبارزات انتخاباتی در سرکوب رای جمهوری‌خواهان نقش داشته است. 

آقای رافنسپرگر که به دلیل اختلاف اندک آرا، دستور بازشماری دستی پنج میلیون رأی را در جورجیا صادر کرده است، گفت که وی انتظار تغییرات قابل توجهی را در جمع آرا ندارد. پیش‌بینی می‌شود روند بازشماری تا چهارشنبه شب به پایان برسد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش بلومبرگ، آقای رافنسپرگر همچنین ادعا کرد که لیندزی گرام، سناتور حامی ترامپ، برای ابطال بخشی از آرای غیابی به او اعمال فشار کرده است. وی از آن چه کارزار «اطلاعات غلط و دروغ‌های صریح درباره انتخابات در جورجیا» می‌خواند، شکایت دارد. 

به محض این که آقای بایدن با بیش از ۱۴ هزار رای در جورجیا از آقای ترامپ پیشی گرفت و به عنوان برنده احتمالی در این ایالت از سوی رسانه‌ها معرفی شد، رئیس جمهور بدون ارائه هیچ مدرکی آقای بایدن را به تقلب در انتخابات متهم کرد. ستاد انتخاباتی وی سعی دارد با طرح پرونده‌های قضایی در ایالت‌های مختلف نتایج انتخابات را به چالش بکشد. 

ستاد انتخاباتی ترامپ برای اثبات ادعای خود به اخباری مبنی بر کشف تقریباً ۲۶۰۰ رأی شمارش‌نشده در شهرستان فلوید در روز سه‌شنبه در جریان بازشماری اشاره می‌کند. 

در حال حاضر آقای رافنسپرگر با فشار جمهوری‌خواهان برای لغو نتیجه انتخابات روبه‌رو است. دو سناتور جمهوری‌خواه از ایالت جورجیا، دیوید پردو و کلی لوفلر، خواهان استعفاء او شده‌اند. 

وزیر امور ایالتی جورجیا گفت که نتیجه نهایی به مردم اطمینان خواهد داد که همه آراء قانونی شمرده شده است و وزارتخانه وی اطمینان دارد که با تکمیل بازشماری کسی نخواهد توانست نتایج را زیر سؤال ببرد. 

© The Independent