تنها ۴۶درصد آمریکایی‌ها می‌خواهند ترامپ فورا شکست را بپذیرد

شکاف قابل‌توجهی بین نظرات رأی‌دهندگان دموکرات و جمهوری‌خواه وجود دارد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا - MANDEL NGAN / AFP 

طبق یک نظرسنجی جدید، تقریباً نیمی از آمریکایی‌ها معتقدند که دونالد ترامپ باید «فوراً» شکست را در انتخابات بپذیرد، در حالی که ۱۲ درصد معتقدند که «او هرگز نباید شکست را بپذیرد». 

نظرسنجی انجام شده از سوی پولیتیکو و مورنینگ کانسالت نشان می‌دهد که به باور ۴۶ درصد از رای‌دهندگان ثبت‌نام‌کرده برای شرکت در انتخابات، آقای ترامپ باید «فوراً» شکست را بپذیرد، در حالی که ۳۲ درصد دیگر می‌گویند که او باید شکست را بپذیرد «اگر نتواند ادعاهای خود را درباره تقلب گسترده در انتخابات ثابت کند». فقط ۱۲ درصد پاسخ داده‌اند که «او هرگز نباید شکست را بپذیرد». ۹ درصد نیز پاسخ داده‌اند که نظری ندارند. 

نتایج این نظرسنجی همچنین شکاف قابل‌توجهی را در بین نظرات رأی‌دهندگان دموکرات و جمهوری‌خواه نشان می‌دهد. به ویژه طرفداران حزب جمهوری‌خواه در خصوص رفتار آقای ترامپ دچار اختلاف نظر هستند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حدود ۷۲ درصد از دموکرات‌ها پاسخ داده‌اند که آقای ترامپ باید «فوراً» شکست را بپذیرد، در مقابل ۱۶ درصد از جمهوری‌خواهان با این موضع موافق‌اند. 

در میان جمهوری‌خواهان، ۴۸ درصد معتقدند که آقای ترامپ باید تسلیم شود «اگر نتواند ادعاهای خود را درباره تقلب گسترده در انتخابات ثابت کند». در مقابل، یک چهارم رأی‌دهندگان حزب جمهوری‌خواه بر این باورند که آقای ترامپ به هیچ وجه نباید تسلیم شود. 

این نظرسنجی بین ۱۳ تا ۱۶ نوامبر با حاشیه خطای ۲ درصد انجام شده است و در آن ۱۳۹۴ رأی‌دهنده ثبت‌نام‌کرده برای شرکت در انتخابات، شرکت کرده‌اند. 

این نظرسنجی با هدف ارزیابی نظرات مردم آمریکا درباره‌ عدم پذیرش شکست در انتخابات از سوی رییس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ و طرح ادعاهای  تقلب از طرف او انجام شده است. 

بیش از ده روز پیش اکثر رسانه‌های آمریکایی، جو بایدن را با کسب ۳۰۵ رای در کالج انتخاباتی برنده انتخابات ۳ نوامبر اعلام کردند. آقای ترامپ ۲۳۲ رای در کالج انتخاباتی به دست آورده است. همچنین آقای بایدن بیش از پنج میلیون رای در مجموع آرا از آقای ترامپ پیش است. 

آقای ترامپ در چندین ایالت اصلی چند پرونده قضایی را به جریان انداخته است، گرچه شماری از آن‌ها از طرف قضات دادگاه رد شده است. وی هنوز هیچ مدرک محکمی را برای اثبات ادعاهای خود مبنی بر تقلب گسترده که تاثیر قابل توجهی در نتیجه انتخابات گذاشته باشد، ارائه نکرده است. 

© The Independent