طرح‌های محرمانه دولت دوم ترامپ در قالب طنز

«برای دفاع از رویای آمریکایی استفان میلر آماده شوید»

مرکز اطلاعات آمریکا وظیفه تجزیه و تحلیل خطراتی را به عهده دارد که متوجه امنیت ملی کشور است - Bryan R. Smith / AFP

در حالی‌که ترامپ همچنان واقعیت پیروزی جو بایدن (با این پیروزی به ما رحم شده) را انکار می‌کند، دولت او طوری به حکومت ادامه می‌دهد که گویی حتی پس از مراسم سوگند نیز کاخ سفید را در اختیار دارند. واقعا دولت دوم ترامپ چه دولتی خواهد بود؟ آن هم ممکن است فاجعه تمام‌عیاری باشد که چهار سال گذشته را به ما تحمیل کرد. من بدترین حالت را اینجا برای شما ترسیم می‌کنم تا شما به زحمت نیافتید.

وزارت دادگستری

بیل بار (که با انتخاب مجدد ترامپ دیگر به درد نمی‌خورد) جایش را به کارن پنس می‌دهد. نه به این خاطر که خانم پنس شرایط لازم را دارد، بلکه به این خاطر که به‌نظر ترامپ، او ستمدیده‌ترین دموگرافی آمریکاست: کارن‌ها.

چه کسی بهتر از کارن پنس برای این پست؟ او بسیار کارن‌تر از تمام کارن‌هاست. کارن پنس در نقش دادستان کل جدید، در پی اصلاح تمام اشتباه‌های تاریخی آمریکا: برای شروع، فروشگاه‌ها را به خاطر نکشیدن یک خط پرداخت سریع جداگانه برای کسانی که به مدیر شکایت کرده‌اند، جریمه می‌کند. او حتی حروف B، L و M را به خاطر این که از اسپانیایی وارد انگلیسی شدند غیرقانونی اعلام می‌کند.

کارن پنس در عوض معرفی شدن به عنوان دادستان کل، به دونالد ترامپ کمک می‌کند که از طریق شکایت علیه دان جونیور، به خاطر استفاده غیرقانونی از نامش، وامش را به بانک آلمان پرداخت کند. رئیس جمهور چهل و پنجم آمریکا در مراسم تحلیف می‌گوید «من از کسانی که اسامی را کپی نمی‌کنند خوشم می‌آید». اما بلافاصله حرف خود را پس می‌گیرد تا اریک ترامپ نتواند نتیجه‌گیری کند اگر اسمش دونالد نبود می‌توانست تأیید پدرش را بگیرد.

وزارت بازرگانی

ویلبر راس به نتفلیکس اعتبارات مالیاتی می‌دهد تا فیلمی مستندی درباره استفن میلر بسازند که دوره نوجوانی او را نشان می‌دهد که مثل یک خون‌آشام در اطراف مرز پرسه می‌زند تا هر پناهجویی که دید خونش را بمکد. راس به موفقیت این فیلم ایمان دارد و اسمش را «دفاع از رویای آمریکایی، استفن میلر: داستان اصلی» می‌گذارد. مارک زاکربرگ هم از قبل پذیرفته با هشتگ immigrantssuck#  فیلم را در فیسبوک و اینستاگرام تبلیغ کند.

ترامپ در عوض تبلیغ هشتگ مزبور، از راپرت مرداک می‌خواهد لطف کند و زاک را رسما به عنوان پسر و وارث اصلی‌اش معرفی کند تا یک امپراتوری جدید استوار تشکیل دهند. البته این اقدام کمی به مزاق تاکر کارلسون و دان جونیور تلخ می‌آید که در جستجوی پدر و هدف، راه خود را گم کرده‌اند.

وزارت خزانه‌داری

اولویت دور دوم استیو مناچین، ساخت یک پول کاغذی جدید خواهد بود. روی این اسکناس جدید تصویری از دونالد ترامپ قرار دارد و پشت آن تصویری از برج ترامپ و هتل مار-ای-لاگو. این اسکناس در ارزش‌های ۷۵۰ و ۱۳۰ هزار دلاری عرضه می‌شوند و فقط برای پرداخت بدهی ترامپ قابل استفاده هستند.

وزارت آموزش و پرورش

ترامپ در دور دوم خود، بخش آموزش و پرورش را در دو بعد، اولویت می‌بخشد. ابتدا دیوید دوک را به وزارت آموزش و پرورش منصوب می‌کند تا آموزش میهن‌پرستی را برای سپاس از انتخاب مجدد او ترویج کند (دوک درست پیش از انتخابات ۲۰۲۰ گفت که ترامپ و تاکر کارلسون تنها چیزی هستند که مانع از افتادن آمریکا در دستان «کمونیست‌های بولشویک» می‌شوند).

در بعد دوم، با انتصاب آموزگاران از برنامه‌های فاکس نیوز، استانداردهای آموزشی آمریکا را ملی می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دانش‌آموزان به جای انگلیسی، برنامه «لو دابس امشب» را تماشا خواهند کرد تا شاهد یک مظهر «وفاداری» واقعی باشند. آنها به جای دروس هنر، برنامه «تاکر کارلسون امشب» را می‌بینند تا بفهمند چگونه با کنترل خشم خود صمیمی به نظر برسند. افزون بر این، تدریس تربیت بدنی توسط ان‌.آر‌.ای انجام خواهد شد. ریاضی هم لغو می‌شود زیرا زرنگی ترامپ قابل محاسبه نیست. کلاس علوم هم تشکیل نمی‌شود چون که به محافظه‌کاران متمایل است.

آژانس جاسوسی مرکزی

در دولت‌های مرسوم، مرکز جاسوسی آمریکا وظیفه تجزیه و تحلیل خطراتی را به عهده دارد که متوجه امنیت ملی کشور است. ولی چون ترامپ اهمیتی به تهدیدهای علیه آمریکا نمی‌دهد (مثلا کووید- ۱۹) رودی جولیانی را به ریاست سازمان سیا منصوب می‌کند.

در زمان ریاست جولیانی، هیچ چیزی محرمانه نیست، بنابراین سیا از حمایت کودتاچیان دست می‌کشد و در عوض به سؤال‌های مهمتری می‌پردازد، نظیر: «آیا مرگ سخت، یک فیلم مسیحی است»؟ یا «آیا حرف «کیو» در تیوری کیوانان در خیابان کیو قرار می‌گیرد»؟ یا «آیا می‌توانیم مکزیک را مجبور کنیم پول طلاق ملانی را بدهد با این که او مکزیکی نیست»؟

وزارت نیرو

ترامپ، بن کارسون را به عنوان وزیر جدید نیرو منصوب می‌کند تا او را از خواب بیدار کند. کارسون به عنوان وزیر نیرو، برنامه هسته‌ای آمریکا را زیر نظر می‌گیرد. هیچ بیدارباشی بهتر از این نمی‌توانست باشد.

وزارت کار

ترامپ، ایوانکا را به وزارت کار منصوب می‌کند. مأموریت او ترویج «بخش‌های سی» به منظور کاهش زمانی است که زنان صرف زایمان می‌کنند تا بتوانند هر چه زودتر به عرصه کار برگردند، احتمالا شاید مستقیم از اتاق عمل.

ایوانکا اعلام می‌کند که حرف سی در «بخش سی» نشانه «سهولت» است و انتظار دارد جهان از او تقدیر کند که تمام بیمارستان‌های آمریکا کلی ذخیره لوبیای «گویا» دارند.

وزارت سرمایه‌داران

برای حفظ آمار بینندگان و بستگان، شون هانیتی و تامی لارن در دور دوم ترامپ وظیفه دارند موضوعات جدیدی را برای شکایت خلق کنند. شکایت اصلی آنها این خواهد بود که یک کشور سرمایه‌داری، با داشتن وزارت کار، این خطر  را دارد که به سمت کمونیسم متمایل شود.

ترامپ که به وزرای کابینه سایه خود در فاکس حساس است، یک وزارت‌خانه جدید به نام وزارت سرمایه‌داران تأسیس می‌کند که به جای وزارت بهداشت و خدمات انسانی، انجام وظیفه می‌کند. به نظر ترامپ، از وقتی کووید به طرز معجزه‌آسایی ناپدید شده، دیگر نیازی به وزارت بهداشت نیست. این وزارت جدید، به دست بارون ترامپ مدیریت خواهد شد زیرا انصاف نیست بین او و سایر اعضاء خانواده ترامپ فرق قائل شویم.

وزارت خارجه

ترامپ با انحلال این وزارت‌خانه یک وزارت «ایالت‌هایی که به من رأی دادند» تأسیس می‌کند. او قول می‌دهد «ظرف دو هفته» نوت گینگریچ، رند پل، پل رایان و یک مرد سفید پوست پولدار استریت را به صورت تصادفی (مثلا از طریق بخت‌آزمایی) به عنوان سفیر ایالت‌های آبی منصوب کند، ولی خیلی دور نمی‌رود تا نیویورک و کالیفرنیا به تجزیه‌ای که انتظارش را می‌کشیدند برسند. زیرا حتی پایان شب کودتای نرم هم، سپید است.

این مقاله ترجمه صحیح و صادقانه از منبع اصلی است و نظرات ابراز شده لزوما نمایانگر نظرات ودیدگاه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

© The Independent

بیشتر از دیدگاه