علی ربیعی: هر اقدامی علیه ایران پاسخ کوبنده خواهد داشت

نیویورک‌تایمز ادعا کرده که «رئیس‌جمهور آمریکا اقدامات احتمالی نظامی علیه ایران را بررسی کرده است»

علی ربیعی سخنگوی دولت ایران- عکس از اعتماد

سخنگوی دولت ایران روز سه‌شنبه در واکنش به گزارش اخیر یک رسانه آمریکایی در مورد بررسی گزینه‌های حمله نظامی به ایران توسط دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده، گفت پاسخ ما «کوبنده« خواهد بود.

نیویورک‌تایمز به نقل از مقام‌های آگاه که نامی از آنها نبرده ادعا کرده است «رئیس‌جمهور آمریکا در نشستی در کاخ سفید اقدامات احتمالی نظامی علیه ایران را بررسی کرده، اما مشاورانش او را از این اقدام برحذر داشتند.»

این روزنامه از قول چهار مقام کنونی و سابق ناشناس نوشت، این جلسه روز پنجشنبه برگزار شده و او گزینه‌های اقدام علیه تاسیسات هسته‌ای ایران به منظور متوقف کردن فعالیت‌های هسته‌ای این کشور را بررسی کرده است.

سخنگوی دولت ایران در یک نشست خبری در تهران در پاسخ به پرسشی در همین زمینه گفت، «نمی‌دانم چه کسی این ادعا را کرده است تا پاسخش را بدهم، اما می‌دانم صهیونیست‌ها عملیات روانی فراوانی دارند انجام می‌دهند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

علی ربیعی افزود، نظر شخصی من و نه از جایگاه سخنگوی دولت این است که آنها منطقه را با ناامنی روبرو نمی‌کنند، اما هر صورت پاسخ ما همیشه این بوده که هر اقدامی علیه مردم ایران، قطعا پاسخ کوبنده خود را خواهد داشت.

در گزارش نیویورک تایمز گفته شده که نشست کاخ سفید پس از آن برگزار شد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش جدید خود از افزایش ذخیره اورانیوم غنی شده ایران و ادامه نقض برجام توسط تهران خبر داده است.

ایران و شش قدرت جهانی – ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین و آلمان – ۲۳ تیر ۱۳۹۴ توافق کردند محدودیت‌هایی بر فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی، در ازای لغو تحریم‌های مرتبط با این برنامه، اعمال شود.

دونالد ترامپ، که از ابتدا مخالف این توافق بود و آن را «فاجعه‌بار» می‌خواند، پس از ورود به کاخ سفید اعلام کرد کشورش از آن توافق خارج می‌شود و با هدف مذاکره برای یک توافق «بهتر،» تحریم‌ها را علیه ایران باز می‌گرداند.

واشنگتن می‌گوید تهران با ادامه برنامه موشکی بالستیک و فعالیت‌های بی‌ثبات کننده خود در خاورمیانه روح برجام را نقض کرده و برای رسیدن به یک توافق فراگیرتر که این موضوع‌ها را نیز در بر بگیرد، باید به پای میز مذاکره بیاید.

تهران می‌گوید حاضر به مذاکره دوباره در برنامه هسته‌ای خود نیست و با وجود ماندن در برجام، محدودیت‌های مندرج در آن را رعایت نخواهد کرد. جمهوری اسلامی مذاکره بر سر برنامه موشکی بالستیک خود را هم رد کرده است.

بیشتر از